TEST: Renault Megane Grandtour 1.5 dCi – Polykač kilometrů

Renault Megane Grandtour

Renault Megane GrandtourRenault Megane vyzrál do zajímavého fleetového auta a jeho předností zdaleka není pouze pořizovací cena. Od aut této kategorie se v první řadě chce, aby sloužila rodinám v převážení spousty věcí sem a tam, a aby jako služební vůz polykala tisíce a tisíce kilometrů s co nejnižšími náklady. Renault Megane umí splnit obojí. Úplně bezchybný sice není, ale z hlediska komfortu, provozních nákladů i pořizovací ceny udělá svému majiteli bezesporu radost.

Povedený facelift
Renault Megane GrandtourAktuální generace Méganu měla premiéru v roce 2008, od té doby prodělala už dva facelifty. Ty rozšířily nabídku motorů a změnily vzhled vozu zejména v oblasti přední masky, což autu hodně prospělo.
Palubní deska je přehledně a kvalitně provedená, na většinu „specialit“ v ovládání jednotlivých systémů se dá při delším užívání zvyknout, přesto právě sem by měl výrobce při vývoji další generace obrátit pozornost. Co mi vadilo? Například trochu nesourodá grafika přístrojů – co budík, to jiný druh písma a jiné provedení. Více by mohlo být i odkládacích míst, zejména pro nápoje. 
Ale uznávám, že to jsou detaily, které po delší používání člověk nebude téměř vnímat. Co však přetrvá, jsou přednosti Méganu Grandtour. Velmi dobře využitelný je třeba zavazadlový prostor. Jeho 486 litrů je umístěno za velmi nízko položenou nakládací hranou (zarovnanou s podlahou) a také šířka kufru patří mezi největší ve třídě.

Pohoda na cestách
Renault Megane GrandtourPříjemným překvapení pro mě byla jízda. Kabina je dobře odhlučněná a podvozek je sice naladěný komfortně, ale auto si vysloveně libuje i v zatáčkách, kde přesně drží stopu bez velkého naklánění nebo zbrklých zásahů stabilizačního systému.
Kritiku nelze snést ani na řízení a řazení, což dříve bývaly obecně slabší stránky francouzských vozů. Převodovka je přesná a řadí bez zadrhávání, řízení je lehké, citlivé a poměrně strmé, což jen podtrhává dříve zmíněný dobrý dojem z vlastností podvozku v zatáčkách. Testovaný diesel 1.5 dCi 81 kW sice v reálném provozu nedosahuje tak dobrých hodnot, jak slibuje výrobce, ale 1500 testovacích kilometrů po všech typech silnic jsem s plně naloženým autem absolvoval s příjemnou průměrnou spotřebou 5,5 l/100 km.
A v neposlední řadě je třeba kvitovat i velmi konkurenceschopnou cenu, začínající v případě kombíku na částce 243 719 Kč bez DPH.

Technické údaje: Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi
Cena od:     309 835 Kč (bez DPH)

MOTOR
Charakteristika:     naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon:     81 kW/4000 ot./min.
Maximální točivý moment:     240 Nm/1750 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost:     190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     11,1 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     5,1/4,0/4,4 l/100 km
Emise CO2:     114 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4567/1804/1507 mm
Rozvor:     2703 mm
Objem zavazadlového prostoru:     486 l
Pohotovostní hmotnost:     1377 kg

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Renault_Megane_Grandtour{/gallery}