Společnost Venson provedla průzkum mezi zaměstnanci firem, který ukázal, že 62% respondentů by rádo jezdilo autonomním vozem.

Zastánci počítačem řízených vozů argumentují tím, že snížení rizika lidského pochybení by mohlo přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích – to platí zejména, pokud jde o drobné nehody při parkování, které bývají zapříčiněny chvilkovým rozptýlením nebo špatným odhadem vzdálenosti. Respondenti zmiňují také vyšší pohodlí a možnost pracovat během jízdy, stejně jako odstranění odpovědnosti za případnou nehodu.

Potom jsou tu ale firemní řidiči, kteří se naopak jejich nahrazení autonomními vozy obávají. Patří sem více než polovina (55%) z řidičů ve věku mezi 25 až 34 lety, 34% z věkové kategorie 35 až 44 let a 12% řidičů ve věku 45 až 54 let.

Podle samotných řidičů je největší překážkou masivního nasazení automaticky řízených vozů jejich integrace s běžnými vozidly, modernizace silniční infrastruktury a otázky týkající se pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou provozem těchto automobilů. V případě, že automaticky řízené auto způsobí dopravní nehodu nebo spáchá nějaký dopravní přestupek, je nějak možné “obvinit” počítač?

Jednou z nevýhod automobilů bez řidiče je v současné době také jejich vysoká cena, pohybující se v řádech milionů korun. Izraelská firma Mobileye, která podobné systémy vyvíjí, však přišla s řešením, které by tato auta udělalo dostupnými pro širokou veřejnost.

Technologie je založená na miniaturních kamerách a vyhodnocení údajů z nich, kamera je přitom několikrát levnější než častěji používané radary. Systém se vejde do zpětného zrcátka automobilu a pomocí počítačového algoritmu analyzuje cestu před vozem a situaci kolem něj.

Systémy od firmy Mobileye v současné době mají za úkol především upozornit řidiče na nebezpečí možné srážky, je možné dodatečně nainstalovat téměř do jakéhokoliv typu auta. Otázkou je, jak se výrobce vyrovná s řešením jistých omezení kamerového systému, mezi něž patří zejména snížená viditelnost, třeba za silného deště.