Transporter po šesté
Volkswagen Užitkové vozy představil šestou generaci úspěšné modelové řady Transporter, která je vyráběna v Hannoveru. Dosavadní generace má za jedenáct let výroby na svém kontě dva miliony prodaných vozů po celém světě. Za celou 65letou historii této modelové řady bylo prodáno již 12 milionů vozidel.
Stejně jako v předchozí generaci je základem, z něhož jsou odvozeny všechny ostatní modely řady T, skříňová verze. Na vrcholu řady stojí opět Multivan. Mezeru mezi oběma verzemi vyplňuje model Caravelle, který byl zkonstruován jak pro firemní, tak soukromé využití.
Na trzích, na nichž platí emisní norma EU6, bude v modelové řadě T uvedena zcela nová generace motorů TDI s interním označením „EA288 Nutz“. Tento motor byl vyvinut speciálně s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Vpředu napříč uložené motory jsou skloněny vpřed o osm stupňů. Mají zdvihový objem 1968 cm3 a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW/84 k, 75 kW/102 k, 110 kW/150 k a 150 kW/204 k.
Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW/150 k nebo 150 kW/204 k.
Novinkou je adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) pro varianty s uzavřenou karoserií. Adaptivní tlumiče umožňují volbu tří jízdních režimů: Comfort, Normal a Sport. V těchto případech se elektricky řízené tlumiče přizpůsobí zvolenému stylu řízení.
Ceny nové řady T6 pro český trh ještě nejsou známy, budou oznámeny spolu se začátkem předprodeje na konci prvního pololetí letošního roku.