ojeteV České republice připadnou na jedno nové prodané auto tři prodaná ojetá. Podle údajů Sauto.cz drží první příčku v prodejích mezi ojetými vozy značka Škoda, druhý je německý Volkswagen. Podle studie Češi upřednostňují u ojetého vozu bezpečnou a komfortní jízdu před klimatizací či zabudovanou navigací.

Podle údajů Sauto.cz nejčastěji nabízené značky německé provenience tvoří téměř třetinu jeho inzerce. Z toho více než polovina patří značkám Volkswagen a Opel. Nejvyšší průměrný nájezd mezi německými vozy mají značky Mercedes-Benz, Volkswagen a BMW. U všech jmenovaných se pohybuje nad 160 000 kilometry a v průměru jsou vozy 9 let staré, přičemž průměrná cena ojetého Volkswagenu se v ČR pohybuje okolo 219 000 korun, Opel pak pořídíte o 49 000 Kč levněji. Průměrný rok výroby je u obou značek 2006. „Záleží samozřejmě na modelu, který si vyberete, a také na jeho dalším vybavení. Díky zjištěním Seznam.cz Výzkumníka víme, že nejčastějším požadavkem překvapivě není klimatizace, ale posilovač řízení, airbagy či ABS. Z toho usuzujeme, že na špičce pyramidy hodnot stojí bezpečné a komfortní ovládání vozu. Postradatelné jsou doplňky, jejichž hlavní funkcí je zajistit pohodlí řidiče a spolujezdců. Jedná se konkrétně o zabudovanou navigaci či vyhřívání sedadel,“ komentuje data František Prošek, manažer inzertního serveru Sauto.cz.

ojete