Výzkum provedený společností Chargemaster ukázal zajímavý fakt – 90 % plug-in hybridů jejich řidič dobíjí ze zásuvky doma, o veřejná dobíjecí místa příliš zájem není.

Společnost Chargemaster zkoumala návyky jednoho tisíce uživatelů hybridních aut s možností externího dobíjení akumulátorů – plug in hybridů. Jejich denní nájezd se nejčastěji pohyboval do 15 kilometrů.

Jedná se o vzdálenost ujetou především ve městských podmínkách, kdy prakticky nemusí využívat spalovací motor nebo veřejné dobíječky. Více než 90 % nabíjení akumulátorů probíhá přímo doma u firemních řidičů. Jedná se tedy o ideální model využívání elektromobilů v zajištění firemní mobility – nahrazení aut s běžnými spalovacími motory v městském provozu přináší největší úspory pohonných a zároveň omezuje největší hendikep elektromobilů – omezený dojezd na jedno nabití.

I přesto, že mají hybridy nižší náklady na palivo, firmy o ně prozatím příliš zájem nemají – fleetové manažery při výběru automobilů do firemní flotily zajímají zejména celkové náklady na provoz automobilu, známé pod zkratkou TCO, a ty mají hybridy a elektromobily vyšší. Průzkum společnosti Chargemaster mimo jiné ukázal, že pokud by zkoumané hybridy nějaký správce firemního vozového parku nakoupil do firemní flotily a provozoval je po dobu pěti let, TCO bude oproti vozům s konvenčním pohonem vyšší v průměru o 1.338 dolarů (cca 23 760 Kč), v případě ročního nájezdu 23 tis. km.
Jejich provoz je totiž levnější jen do té doby, dokud baterie a ostatní systémy vozu správně fungují. Případná výměna akumulátorů kvůli ztrátě kapacity dokáže ekonomickou bilanci zcela otočit, jelikož cena baterií představuje i více než 50% hodnoty nového vozu.

Opomenout nelze také jejich vyšší pohotovostní hmotnost v porovnání s běžnými auty na benzín nebo naftu, s tím souvisí také omezení velikosti vnitřního prostoru, jelikož baterie jsou prostorově mnohem náročnější, než spalovací motor. V neposlední řadě je tu otázka dojezdu na energii v bateriích. Ten se při ztížených podmínkách (zima, kopcovitý terén) může z výrobcem udávané hodnoty lehce zkrátit i na méně než polovinu.
Elektřinou poháněná auta nejsou pro firmy atraktivní ani z důvodu dopadů zástavby hybridního ústrojí na vlastnosti daného automobilu.