Automatické brždění odvrátí až 40 % nárazů
Podle výzkumu amerického pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu IIHS dokáží systémy automatického brždění zabránit více než třetině nehod zaviněných z nepozornosti, kdy řidič narazí do vozu stojícího nebo jedoucího před ním. Pomoci však dokáže i varování.
Institut IIHS pět let sbíral informace v 22 amerických státech od značek Honda, Mercedes-Benz, Subaru a Volvo o vozech, které jsou vybaveny systémem automatického brždění nebo varováním při hrozícím nárazu. Poté je porovnal se statistikou nehodovosti. Podle průzkumu dokáže samočinné brždění zabránit téměř 40 procentům nehod v pomalých rychlostech, zaviněných nepozorným řidičem. Systém akustického a vizuálního varování před hrozící čelní srážkou může odvrátit třiadvacet procent zbytečných kolizí.
Podle IIHS dnes nabízí systém automatického brždění, kdy vůz v pomalých rychlostech zabrzdí sám bez zásahu řidiče, 27 procent nových vozů, prodávaných na americkém trhu. V roce 2012 to bylo jen 11 %. Pasivní systémy varování před kolizí dnes může mít téměř polovina nových automobilů, včetně například malého městského vozu Škoda Citigo. Standardní výbavou jsou však jen u čtyř procent vozů. Institut IIHS doporučuje zavést tyto systémy jako povinné.
Čtěte také:
Prototypy autonomních vozů mají tisíce problémů
V Evropě se opět začíná dařit novým automobilům
Volvo S90 bude připraveno na všechny nehody