Nový Mégane: natáčecí zadní náprava poprvé v nižší střední třídě

renault_megane

renault_meganeRenault rychle a důkladně inovuje svoji modelovou paletu. Nyní přichází do prodeje jeden z jeho nejdůležitějších modelů – Mégane. Nižší střední třída celosvětově stále mírně roste, ročně se prodá kolem 30 milionů vozů, z toho 5,5 mil. v Evropě. Většina z nich jsou hatchbacky a kombíky, proto se Mégane bude vyrábět v nové generaci už jen jako pětidveřový hatchback a kombi. Verze kupé a kabriolet nebudou.

Design novinky je dynamický, s přední maskou ve stylu aktuálních modelů Clio, Espace a Talisman. Proti předchozí generaci je auto delší o 57 mm, nižší o 24 mm a má o 28 mm delší rozvor. Dynamickému vzhledu napomáhá i o 21 mm kratší zadní převis nebo o 30 mm menší mezera mezi pneumatikami a blatníkem.

Stejně jako Espace a Talisman nabízí Mégane technologii Multi-Sense, umožňující individualizovat zážitek z jízdy nastavením odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatické převodovky EDC, tuhosti řízení, osvětlení kabiny. Netýká se tedy nastavení podvozku. Naopak v nejvyšší verzi GT je poprvé v nižší střední třídě použita technologie 4Control, která natáčí zadní kola. Do 80 km/h (v režimu Sport) až do 2,7 stupně proti směru natočení předních kol, nad 80 km/h do jednoho procenta ve stejném směru.

Paleta motorů čítá sedm položek, přičemž největší fleetový potenciál bude mít diesel Energy dci 110 s průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km a emisemi 95 g CO2/km. Naopak až sportovní zážitky slibuje benzinový Energy TCE 205, spojený výhradně s automatickou převodovkou, i ten ale slibuje být úsporný – papírově si má říct o 6,0 l/100 km. Za rok nabídku doplní i diesel-elektrický motor známý jako „Hybrid Assist“, jehož základem se stane zmíněný agregát Energy dCi 110. Průměrná spotřeba by měla klesnout pod tři litry.

Na českém trhu startuje Renault Mégane s cenou od 339 900 Kč s DPH.

Čtěte také:

TEST: Renault Espace TCE 200 – Změna je život

Vloni se prodalo nejvíce aut v historii Česka

Euro NCAP: dobré výsledky i požár po nárazu

{gallery}stories/automobil_ve_firme/renault_megane{/gallery}