Fiat ukázal všechny verze modelu Tipo

Italská značka Fiat na ženevském autosalonu představila zbývající karosářské varianty svého nového modelu se staronovým jménem Tipo. K sedanu přibyl hatchback a praktické kombi. Cílem nového fiatu je nabídnout mimořádně prostorný interiér, objemný zavazadelník a bohatou výbavu, tedy co největší hodnotu za rozumnou cenu. Oslovit by mohl i firemní flotily.

Italská značka oživila jméno Tipo, které naposledy nosil hatchback nižší střední třídy z přelomu osmdesátých a devadesátých let, evropské auto roku 1989. Pomyslný nástupce nabídne širší možnosti výběru ze tří karoserií.

Sedan se představil již v květnu roku 2015 na autosalonu v Istanbulu pod jménem Egea, které používá na některých trzích. Místo premiéry nebylo určeno náhodou, vůz se vyrábí v jedné z nejmodernějších současných továren na výrobu automobilů, v turecké Burse. Na délce 453 centimetrů poskytne prostorný interiér a kufr o objemu 520 litrů. Sedan se v Česku prodává od konce prosince, základní čtrnáctistovka začíná na ceně 232 479 Kč bez DPH.

Nový pětidveřový hatchback je dlouhý 4,37 metru, široký 1,79 m a 1,49 m vysoký. Třetí varianta kombi nazvaná Station Wagon svou celkovou délkou 4,57 metru přerůstá hatchback o rovných dvacet centimetrů a díky standardním střešním ližinám je o tři centimetry vyšší. Silnou stránkou fiatu tipo bude zavazadlový prostor, v případě hatchbacku o objemu 440 litrů, kombi převeze pod roletou 550 l. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 vznikne v modelu Station Wagon ložná plocha o délce 1,8 metru. Dostatečné by měly být také odkládací prostory.

Již prodávaný sedan Fiat Tipo může být poháněn čtyřmi čtyřválcovými motory o výkonech od 70 do 88 kW. Atmosférické benzinové čtyřválce mají objem 1,4 nebo 1,6 litru, větší agregát je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Turbodiesely jsou dva. Slabší 1,3 litru s výkonem 70 kW a maximálním točivým momentem 200 Nm, jako jediný dodávaný s pouze pětistupňovou manuální převodovkou, a silnější 1,6 litru, produkující 88 kW a 320 Nm. Ten je spřažen se šestistupňovou rychlostní skříní, stejně jako silnější benzínový motor. V hatchbacku a kombi rozšíří nabídku turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,4 T-Jet s výkonem 88 kW a maximálním točivým momentem 206 Nm, který by měl být nabízen i ve verzi spalující kromě benzínu také propan-butan LPG. Další novinkou se stane možnost objednání dvouspojkové automatické převodovky k naftovému motoru 1,6 litru.

Podvozek je konvenční, přední náprava má zavěšení MacPherson, vzadu je kliková náprava
s vlečenými rameny. Fiat slibuje vynikající jízdní vlastnosti a komfortní jízdu.

K dispozici budou tři výbavy. Podle fiatu již základní verze hatchbacku a kombi dostanou bohatou výbavu, obsahující například ovládání na volantu nebo sedmipalcovou dotykovou obrazovku, která by se měla ovládat jako tablet. Multimediální systém bude umět číst SMS zprávy z telefonu připojeného přes rozhraní Bluetooth, streamovat hudbu, načítat novinky zpravodajské služby Reuters, propojí se s facebookem, twitterem a tablety Apple iPod. Během několika měsíců mají být k dispozici také aplikace Apple CarPlay a Google Android Auto.

Čtěte také:

Evropským autem roku 2016 je Opel Astra

Suzuki Baleno lavíruje mezi třídami

Nový Mégane: natáčecí zadní náprava poprvé v nižší střední třídě

{gallery}stories/automobil_ve_firme/fiat_tipo{/gallery}