volvo_v90České zastoupení značky Volvo zveřejnilo ceníky svých nových modelů, sedanu S90 a kombi V90. Novinky míří přímo proti vozům prestižních, převážně německých značek. Tomu se podřídil design čerstvě představeného kombíku, který je nyní stylovější. Základní hodnoty však zůstaly stejné. O většině modelů však zájemci mohou zatím jen snít.

Švédskou značku Volvo mnozí spojují právě s kombi, která jako jedna z mála automobilek vyrábí již přes šedesát let. Prvním byl model Duett z roku 1953. Nejznámější je ale několik generací prostorných a trvanlivých kombíků s typicky hranatými karoseriemi. Nové kombi Volvo V90 mělo světovou premiéru počátkem března na ženevském autosalonu, brzy po sedanu S90, představeném v lednovém Detroitu.

volvo_v90Nový model Volvo V90 už nikdo nenazve „švédskou krabicí“, jeho záď je neobvykle zkosená a tvary spíše elegantní. Stále však jde o praktický vůz. Jeho zavazadlový prostor je o 60 litrů větší než v přibližně o 3 centimetry delším sedanu, pod roletku a v prostoru pod podlahou kufru pobere 560 l. Po sklopení zadních sedadel převeze až 1526 litrů nákladu na ložné ploše dlouhé 198,8 centimetru. Zadní sedačky jsou překvapivě děleny jen na dva díly v poměru 40:60 a vybaveny tunelem pro převoz například lyží. Přitom značka již použila praktičtější dělení na tři nezávislá sedadla.

Poměrně brzy po představení na ženevském autosalonu zveřejnilo tuzemské zastoupení značky téměř všechny ceny obou novinek, sdílejících stejnou techniku i nabídku výhradně dvoulitrových přeplňovaných čtyřválců. Benzínové jsou dva, s výkony 187 a 236 kW a osmistupňovými automatickými převodovkami, turbodiesel má tři výkonové varianty 110, 140 a 173 kW. Kombi V90 však nabídne pohon všech kol, kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou, ke všem variantám dieselu; v sedanu lze pořídit pouze k nejsilnější. Standardně má všechna poháněná kola také silnější benzínová verze T6.

volvo_s90Volva S90 a V90 jsou nabízena ve čtyřech stupních výbavy včetně jedné sportovnější. Základní cena nejlevnějšího sedanu S90 se základním naftovým motorem D2, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol byla stanovena na 859 008 Kč bez DPH. Takové auto ale zatím nejde pořídit. Bude dostupné až od 46. výrobního týdne, tedy v druhé polovině listopadu. To samé platí pro všechny verze tohoto nejslabšího dieselu i vozy v základní výbavě Kinetic a sportovnější R-Design.

V současnosti tak značka nabízí jen benzínové verze T5 FWD, T6 AWD (zkratka pro pohon všech kol), D4 FWD a D5 AWD ve střední výbavě Momentum nebo luxusní Inscription. To samé platí pro kombi V90, které je ve všech svých variantách o 55 371 Kč dražší než odpovídající sedan S90. Momentálně nejlevnější verzí je tedy benzínový sedan T5 FWD s výkonem 187 kW a pohonem předních kol, v prostřední výbavě začínající na 1 054 297 Kč bez DPH. Silnější varianta T6 AWD s 236 kW a pohonem všech kol stojí ve stejné výbavě 1 229 504 korun. Turbodiesel D4, produkující 140 kW a 400 Nm nyní začíná na částce 1 061 735 Kč bez DPH, silnější D5 AWD se 173 kW a 480 Nm přenášenými na všechna kola stojí 1 165 041 korun.

Na vrcholnou hybridní verzi T8 s celkovým výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 640 Nm, kombinující přeplňovaný benzínový čtyřválec s elektromotorem pohánějícím zadní nápravu, jsme nezapomněli. Ceny hybridních modelů S90 a V90 dovozce zatím nezveřejnil.

Čtěte také:

Přelomové Volvo S90 bude umět jezdit skoro samo

Volvo S90 bude připraveno na všechny nehody

Volvo nahradí klíče od vozu mobilní aplikací

{gallery}stories/automobil_ve_firme/volvo_v90{/gallery}

{gallery}stories/automobil_ve_firme/volvo_s90{/gallery}