V roce 2020 má být připojeno 160 milionů aut

studie_automobily_pripojeni

studie_automobily_pripojeniPodle studie společnosti Statista během příštích čtyř let výrazně vzroste počet osobních automobilů, které budou připojeny k internetu. Připojení nebudou využívat jen k odběru informací a komunikaci s mobilními telefony, ale hlavně pro své bezpečnostní a asistenční systémy.

Původem německý statistický portál Statista provozuje jednu z největších světových statistických databází, shromažďující data od vládních i nezávislých institucí a soukromých společností. Aktuální výzkum společnosti Statista došel k prognóze, že vedoucí postavení na globálním trhu automobilů připojených k internetu budou mít letos Spojené státy americké, ve kterých by měly automobilky svým zákazníkům prodat připojené palubní systémy v hodnotě 8,3 miliard amerických dolarů (v přepočtu 202 miliard Kč). Na těsném druhém místě má být Čína s předpokládanými tržbami ve výši 8,1 miliardy USD (197 mld. Kč). Třetím se má stát Japonsko s odbytem systémů v hodnotě 3,8 miliardy dolarů (93 mld. korun), následované Německem s předpokládanými 3,1 miliardami USD (75 mld. Kč).

Výzkum Digital Market Outlook zjistil, že největší vliv na enormní růst tohoto trhu má rychlý vývoj nových funkcí a možností jako je například dálkové ovládání automobilu pomocí chytrých mobilních telefonů, hodinek či dokonce klíčů od vozu. Největší část trhu by podle studie kupodivu neměla patřit informačním systémům, ale bezpečnostním a asistenčním. V tomto segmentu dominuje Čína, kde mají podle prognózy automobilky letos prodat bezpečnostní a asistenční systémy využívající internetového připojení v hodnotě 4,7 miliardy amerických dolarů (114 miliard korun). Automobilové bezpečnostní systémy by také již brzy mohly začít využívat komunikace mezi jednotlivými vozy, které se ocitnou v blízkosti, například na křižovatkách. Některé značky již jsou za fází jejich vývoje.

Trh bude dále jen růst. Automobilky vyvíjejí nové funkce nebo se spojují s firmami specializujícími se na software. Největší evropský výrobce automobilů, koncern VW Group, již spolupracuje se společnostmi Google a Apple na vývoji nových funkcí využívajících internetové připojení, včetně možnosti automobil na dálku odemykat a zamykat pomocí mobilního telefonu. K dispozici by tato funkce měla být ještě během letošního roku. Na automobilový trh má vstoupit také společnost Microsoft, která již oznámila spolupráci se značkou Volvo. Tato švédská automobilka chystá v příštím roce 2017 uvést na trh mimo jiné takzvaný „digitální“ klíč, sloužící k odemykání a zamykání automobilu pomocí aplikace v mobilním telefonu, nahrazující funkce fyzického klíče od vozu. Během roku 2020 by podle prognózy mělo využívat internetové připojení 160 milionů automobilů.

V současnosti nejrychleji rostoucím segmentem je diagnostika automobilů, do níž patří například informace o jejich spotřebě, stavu nádrže, lokalizaci a podobně v připojeném mobilním telefonu. Za uplynulý rok 2015 vzrostl odbyt těchto systémů přibližně o 200 procent, i díky tomu, že jsou poměrně nové.

Čtěte také:

Volvo nahradí klíče od vozu mobilní aplikací

Volva budou poslouchat na dálku

Nejmenší SUV značky Audi překvapí technologiemi

{gallery}stories/automobil_ve_firme/pripojeni{/gallery}