mercedes_glc_coupeZnačka Mercedes-Benz představila menšího sourozence dobře prodávaného modelu GLE Coupé. Již z jeho názvu je patrné, že technicky vychází ze SUV třídy GLC, ale automobilka jej označuje za kupé. Podle toho by měl také jezdit.

Kříženci protichůdných kategorií mají úspěch. Také značka Mercedes-Benz se rozhodla co nejvíce využít jejich popularity, kterou odstartovala první generace vozu BMW X6. Na autosalonu v New Yorku představila podobnou „kupé“ verzi menšího SUV GLC, která se stane přímým rivalem menšího BMW X4. Od GLC se liší skloněnějším předním oknem a siluetou kupé. Novinka se pyšní také vynikající aerodynamikou 0,31 Ca.

mercedes_glc_coupeKupé GLC je dlouhé 4,73 metru, 1,60 m vysoké a má rozvor 2,87 metru, takže je o zhruba 7 centimetrů delší než výchozí SUV, s kterým má takřka totožný interiér. Ostatní hodnoty se téměř neliší. Daní za dynamičtější tvary zádi bude méně místa nad hlavami vzadu sedících pasažérů a o 59 litrů menší objem zavazadlového prostoru, do kterého se vejde 491 l. Po sklopení zadních sedaček převeze kupé GLC náklad o objemu až 1205 litrů.

Výhodou novinky by měla být rozumná hmotnost, nejlehčí benzínový model GLC 250 4Matic Coupé váží 1710 kilogramů, což je jedna z nejnižších hodnot ve třídě, o 100 kg nižší než v případě rivala BMW X4 xDrive 20i. Nízké váhy bylo dosaženo rozsáhlým využitím vysokopevnostních ocelí a lehkých materiálů jako hliníku, který byl použit také na nápravy, kde navíc snižuje neodpruženou hmotnost. Mercedes myslel i na detaily, například skříň převodovky je vyrobena z lehkého hořčíku.

mercedes_glc_coupeNovinka GLC Coupé dostala sportovní podvozek, ostřejší převod řízení a pohon všech kol, díky čemuž by měla poskytnout kombinaci komfortní jízdy s obratností. Za příplatek půjde objednat dva druhy adaptivních podvozků, dynamického s ocelovými pružinami a elektronicky řízenými tlumiči s plynule měnitelnou tuhostí nebo se vzduchovým odpružením, který se v nejsportovnějším režimu sníží o 15 milimetrů. Standardně model GLC Coupé umožní svým řidičům volbu z pěti jízdních režimů, měnících nastavení pohonného ústrojí a řízení, komfortního, sportovního, ještě ostřejšího sportovního či individuálně nastavitelného.

Mercedes GLC Coupé nabídne výběr z osmi motorizací, čtyř benzínových a čtyř naftových. Zpočátku však budou k dispozici pouze tři přeplňované čtyřválce o výkonech od 125 do 155 kW, kombinované s devítistupňovou automatickou převodovkou. Základní diesel GLC 220 d 4Matic Coupé bude mít výkon 125 kW, maximální točivý moment 400 Nm a kombinovanou spotřebu 5,0 litru na 100 kilometrů. Stejnou spotřebu má mít také silnější varianta 250 d, produkující 150 kW a 500 Nm. Benzínová verze 250 vykáže výkon 155 kW, točivý moment 350 Nm a spotřebu 7,0 l/100 km.

mercedes_glc_coupeDalší modely přibudou ještě koncem roku 2016. V plánu je plug-in hybrid s možností externího dobíjení, kombinující výkon 235 kW a schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy se zatím blíže nespecifikovanou nízkou spotřebou, který ujede více než 30 kilometrů jen na elektrický pohon. Vrcholem nabídky se stane šestiválcová sportovní verze AMG GLC 43 4Matic s výkonem 270 kW, která zrychlí na 100 km/h pod pět sekund.

Kupé GLC dostane velkorysou základní výbavu, obsahující například litá kola o průměru 18 palců, elektrické otevírání a zavírání zavazadlového prostoru, zadní parkovací kameru nebo bezklíčové odemykání i zamykání, za které se u většině ostatních modelů značky připlácí. V Česku se první tři modelové verze kupé GLC začnou prodávat na podzim letošního roku.

Čtěte také:

Mercedes třídy E převezme kontrolu za řidiče

Prodeje SUV v Evropě překonaly tradiční kategorie

Nárazové testy Euro NCAP: dobré výsledky i požár po nárazu

{gallery}stories/automobil_ve_firme/mercedes_glc_coupe{/gallery}