renault_koleosFrancouzská značka Renault ukázala své největší SUV se staronovým jménem Koleos. Mělo by být mimořádně prostorným autem, navíc luxusním jako velké sedany, ale přitom schopným také v terénu. Čeští zájemci si na něj ale ještě počkají, jeho hlavní cíle jsou trochu jinde. I proto to jméno…

Novou generaci modelu Koleos představila značka Renault na autosalonu v Pekingu. Nebyla to náhoda, právě v Číně se prodalo nejvíce kusů předchozí generace modelu, představené roku 2007. Na čínském trhu se model dobře zavedl a podle renaultu je zde v širokém povědomí, proto stejné jméno zdědil i jeho nástupce, ač značně odlišný.

Nový koleos má se svým předchůdcem jen málo společného. Středně velké SUV dostalo svalnaté rysy, velkou maskou chladiče ve stylu modelu Talisman a dalšími detaily připomíná nové velké renaulty. Stane se totiž součástí řady vrcholných modelů značky. Zařadí se mezi typy Talisman a Espace, s nimiž bude mít podobný interiér i nabídku vyspělé výbavy, údajně srovnatelnou s velkými sedany.

Mezi SUV bude Koleos nad modelem Kadjar a na některých trzích bude vlajkovou lodí značky Renault. Toto středně velké SUV má mít ve díky ve svém segmentu nadprůměrné délce 4670 milimetrů a rozvoru náprav 2710 mm mimořádně prostorný interiér. Dalším lákadlem mají být velmi komfortní přední sedadla, celkově by mělo jít o pohodlné auto. Ovšem schopné také v terénu. Na poměry SUV své kategorie má nadprůměrnou světlou výšku 213 mm, vyspělý pohon všech kol pochází od aliančního partnera Nissan. Jde o systém známý z modelu X-Trail, který je vlastně příbuzným koleosu. Za normálních okolností pohání přední kola, v automatickém režimu připojuje zadní nápravu dle potřeby a lze jej přepnout i na stálý pohon obou náprav v poměru 50:50. Na některé trhy, pravděpodobně včetně českého, se však budou dovážet také verze s pohonem pouze předních kol.

Koleos budou pohánět zatím blíže nespecifikované tři benzínové a dva naftové motory s výkony 96 až 127 kW. I v tomto případě, nabídka motorů se bude na různých trzích lišit. Koleos se totiž bude prodávat na pěti kontinentech, do Evropy by měl dorazit počátkem roku 2017.

Čtěte také:

Kombi Mégane může zatáčet i zadními koly

Renault Scénic jde proti konvencím

TEST: Renault Espace TCE 200 – Změna je život

{gallery}stories/automobil_ve_firme/renault_koleos2{/gallery}