Picasso vsadí na bezpečnostní technologie

citroen_grand_c4_picasso

citroen_grand_c4_picassoDruhá generace velkoprostorového modelu C4 Picasso a jeho prodloužená verze Grand se dostaly do poloviny životního cyklu. Po třech letech kariéry projdou poměrně nenápadnou modernizací. Jen o plastické úpravy však nepůjde, picassa dostanou nový tříválec a arzenál bezpečnostních technologií.

Značka Citroën od roku 2013, kdy se představila současná druhá generace MPV C4 Picasso a jeho delší, až sedmimístná verze Grand C4 Picasso, prodala přes 300 000 těchto kompaktních a přitom prostorných modelů, což považuje za úspěch. Během léta se začnou oba sourozenci prodávat v inovované podobě, která by spolu s novými technologickými vymoženostmi měla nalákat další zákazníky.

citroen_c4_picassoPoměrně futuristický design nezastárnul, takže změny jsou opravdu decentní, až nenápadné. Přesto vůz působí dynamičtějším dojmem. Změnila se příď, chromované linie vycházející z loga automobilky se rozpínají dále a spojují okolo světel denního svícení. Na zádi je přepracované logo a zadní svítilny s prostorovým „3D“ efektem, které budou mít již nejlevnější varianty vozů. Kratší verze nabídne dvoubarevnou střechu, delší pak stříbřité oblouky táhnoucí se od předního okna až k zadnímu. Rozšířena byla také nabídka laků a litých kol.

citroen_c4_picassoV interiéru je opět dotyková obrazovka o průměru sedmi palců, která ovládá i základní funkce jako například klimatizaci. Jde však o novou, rychleji reagující generaci systému, podporující další internetové aplikace. Nový infotainmentový systém Connect Nav je vybaven funkcí Mirror Screen, díky které půjde ovládat kompatibilní aplikace mobilních telefonů připojených přes USB kabel, jejichž displej bude zrcadlit. V příplatkové výbavě se objeví tři nové různě pojaté interiéry, dynamický orientovaný na variabilitu, komfortní a jeden s výbavou pro náročné zákazníky. Další novinkou bude bezdotykové otevírání víka zavazadlového prostoru, které se otevře po pohybu nohy pod zadním nárazníkem.

citroen_c4_picassoBezpečnostní výbavu modelů C4 Picasso rozšíří hned několik moderních bezpečnostních a asistenčních systémů. Standardně budou mít všechna picassa systém hlídající řidičovu bdělost, lépe vybavené vozy nabídnou systémy rozpoznání dopravních značek, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, kdy systém dokáže korigovat směr vozu, sledování mrtvých úhlů a varování před rizikem kolize. Vrcholný model s dvoulitrovým turbodieselem a automatickou převodovkou dostane adaptivní radarový tempomat a od listopadu bude k dispozici systém aktivního nouzového brždění, který zabrzdí, pokud vyhodnotí hrozící kolizi.

Na technice se nic zásadního nezmění, nabídku ale obohatí nový benzínový tříválec PureTech 130, spojený výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou s ovládáním na volantu. Díky přeplňování turbodmychadlem produkuje ze skromného objemu 1,2 litru výkon 96 kW a maximální točivý moment 230 Nm, dostupný od 1750 otáček. Citroën u této verze udává kombinovanou spotřebu 5,1 litru benzínu na 100 kilometrů. V současnosti se picassa na českém trhu prodávají výhradně s turbodiesely 1,6 nebo 2,0 litru o výkonem od 73 kW (ve verzi Grand od 88 kW) do 110 kW. Modernizované vozy se na českém trhu začnou prodávat během léta.

Čtěte také:

PSA má první výsledky měření reálné spotřeby

Nové dodávky od PSA se budou otevírat samy

PSA má nové logo a velké plány

{gallery}stories/automobil_ve_firme/citroen_c4_picasso{/gallery}