Užitkové renaulty zamíří do terénu

renault_master_4x4_trafic_kangoo

renault_master_4x4_trafic_kangooZnačka Renault představila všechny tři své užitkové modely Kangoo, Trafic i Master ve verzích se zvýšenými schopnostmi mimo zpevněné silnice. Vrcholem řady, a to nejen velikostně, ale i technicky, je největší furgon či podvozek Master 4×4 s pohonem všech kol, který navzdory svým rozměrům mimo zpevněné silnice zvládne z této trojice nejvíce.

Renault master 4×4 vznikl ve spolupráci s německým specialistou na pohony 4×4 Oberaigner Automotive, který dodává své rozvodové skříně a redukční převodovky také značkám Mercedes-Benz, Nissan, Opel a Volkswagen. Nejde o nějaké polovičaté řešení, vůz má redukci převodů, ochranné kryty podvozku a zvýšenou světlou výšku, vpředu o 65 mm a vzadu o 58 (v případě dvounápravy 45 mm) na celkových 167 milimetrů, u kratší verze furgonu 181 až 197 mm. Za příplatek půjde objednat také uzávěrka zadního diferenciálu.

renault_master_4x4Přestavba bude vycházet z verzí s rozvorem 3682 nebo 4332 mm, poháněných turbodiesely o výkonech 92, 100 nebo 120 kW, spojenými se šestistupňovou manuální převodovkou. Standardně bude poháněna zadní náprava, přední se připojí po stisknutí tlačítka na palubní desce v rychlostech do 25 km/h. Pokud vůz bude stát, vedlejší tlačítko zapojí redukci převodů s poměrem 1:1.42, a to nezávisle na pohonu. Master 4×4 nemá středový diferenciál, takže pohon všech kol výrobce doporučuje používat pouze na nezpevněných površích. Značka uvedla také brodivost 30 centimetrů do rychlosti 10 km/h.

renault_kangoo_xtracDalší novinkou jsou verze X-Track, určené pro používání v lehčím terénu, na kterých značka Renault spolupracovala s francouzskou firmou Poclain. Nabídne je ke všem svým užitkovým modelům Kangoo, Trafic i Master. Ty budou vybaveny diferenciálem s omezenou svorností a kovovou ochrannými kryty podvozku, který bude zvýšen o 30 milimetrů v případě kangoo a traficu, u masteru o 40 mm. Pohon všech kol však tyto varianty nenabídnou, spolehnout se budu muset na celoroční pneumatiky s vyšším vzorkem.

Nová řada terénnějších renaultů si najde uplatnění u firem pracujících na zablácených stavbách nebo v horských oblastech, energetice, vodohospodářství či lesnictví. Na český trh by měly dorazit během druhé poloviny roku.

Čtěte také:

Nový Renault Koleos: zůstalo jen jméno

Kombi Mégane může zatáčet i zadními koly

Fiat ukázal povědomou novou dodávku

{gallery}stories/automobil_ve_firme/renault_master_4x4{/gallery}