peugeot_3008Značka Peugeot nahradí svůj model 3008 stejnojmenným nástupcem, který ale bude dosti rozdílný. Půjde o poměrně netypické SUV, které má být i luxusnější. Mimo jiné nabídne také originální příplatkovou výbavu, elektrické kolo nebo koloběžku.

Předchůdce byl křížencem mezi kompaktem a velkoprostorovým vozem. Nástupce, který značka právě odhalila, je kompaktním sportovně-užitkovým vozem nižší střední třídy, dlouhým 4447 milimetrů. Využije tak popularity automobilové kategorie SUV segmentu C, ve které se od roku 2009, kdy byl představen první peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5 násobně.

peugeot_3008Peugeot 3008 má být autem, které posune značku k luxusnějším vozům. Jako její první model dostane druhou generaci interiéru nazvaného i-Cockpit s přepracovaným kompaktnějším volantem, který má zlepšit výhled řidiče na konfigurovatelný digitální displej, nahrazující konvenční přístroje a také mu uvolnit více místa pro nohy. Uprostřed kvalitně zpracované palubní desky je velká dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8 palců a rychlý přístup k hlavním funkcím zajistí pět fyzických kláves, připomínajících ty klavírní. Jedna z nich mění nastavitelné režimy vozu, včetně případné rozptylované vůně pneumatické masážní funkce sedadel. Peugeoty 3008 budou moci být vybaveny také špičkovým audio systémem renomované značky Focal, vyspělými bezpečnostními, asistenčními a komfortními systémy nebo širokými možnostmi propojení s chytrými mobilními telefony.

Interiér by měl být mimořádně prostorný a přizpůsobivý. Dělená zadní sedadla s otvorem pro převoz dlouhých předmětů mají po sklopení utvořit rovnou plochu navazující na podlážku zavazadlového prostoru, která půjde uložit do dvou poloh. Sklopitelné bude také opěradlo spolujezdce, umožňující v kabině převážet předměty dlouhé až 3 metry. Snadný přístup do kufru o základním objemu 520 litrů mají zajistit příplatkové elektricky ovládané páté dveře, reagující na pohyb nohy pod zadním nárazníkem.

peugeot_3008Základem novinky se stane nová platforma EMP2. Automobilka slibuje průměrně o 100 kilogramů nižší hmotnost než měl předchůdce, vynikající, agilní jízdní vlastnosti, vyšší výkony při nižší spotřebě paliva a lepší úroveň pasivní bezpečnosti. Jisté terénní schopnosti by měl zajistit podvozek vysoký 219 milimetrů, systém Advanced Grip Control s pěti režimy protiprokluzového systému měnitelnými ovladačem na středové konzole, nový brzdný asistent pro sjíždění strmých svahů, udržující rychlost na hodnotě až 3 km/h, a hrubší pneumatiky M+S. O pohonu všech kol se však značka nezmiňuje.

peugeot_3008Peugeot 3008 nabídne široký výběr ze šesti přeplňovaných motorů, dvou benzínových a čtyř naftových. Benzínový tříválec 1.2 PureTech se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou má výkon 96 kW, čtyřválec 1.6 THP kombinovaný s automatem 122 kW. Turbodiesel 1.6 BlueHDi bude k dispozici v základní verzi s výkonem 74 kW a pětistupňovou manuální převodovkou, jeho silnější varianta o výkonu 88 kW již  dostane šestistupňový manuál nebo automat. Dvoulitrový turbodiesel bude k dispozici s výkonem 110 kW a manuální převodovkou, nebo 132 kW a automatem.

Specialitou chystané novinky se stane originální možnost rozšíření mobility majitelů 3008 v centrech měst. Za příplatek si budou moci objednat skládací koloběžku s elektromotorem nebo elektrokolo.Obě přibližovadla půjde zafixovat do zavazadlového prostoru, kde se budou za jízdy doibíjet. Jejich fotografie však automobilka nezveřejnila.

Oficiální premiéra je naplánována na podzimní pařížský autosalon, kde se novinka 3008 stane hlavní hvězdou expozice značky Peugeot. Do prodeje by měl vůz přijít již v říjnu.

Čtěte také:

Peugeot ukázal, jak budou vypadat jeho interiéry

PSA má nové logo a velké plány

PSA má první výsledky měření reálné spotřeby

{gallery}stories/automobil_ve_firme/peugeot_3008{/gallery}