ford_transit_custom_ecoblueZnačka Ford představila novou generaci turbodieselů nazvaných EcoBlue, které budou pohánět užitkové modely Transit. S novými motory by měly mít až o 13 procent nižší spotřebu paliva než jejich předchůdci 2.2 TDCi, nižší provozní náklady a mimořádně dlouhé servisní intervaly. Firmám by měly ušetřit nemalé peníze.

Nové motory lze již nyní objednat do velkého modelu Transit i jeho menší varianty Custom, první auta dostanou zákazníci v polovině roku. Nové čtyřválce mají objem 2,0 litru a výkony 77, 96 nebo 125 kW a až o pětinu vyšší točivý moment, konkrétně 360, 385 či 405 Nm. U transitu začíná jejich spotřeba na 6,6 litru na 100 kilometrů, v případě customu na 6,1 l/100 km.

Podle odhadu automobilky provozovatel nejúspornější varianty Custom s výkonem 77 kW ušetří v porovnání s předchozím modelem o výkonu 74 kW po ujetí 130 000 kilometrů v přepočtu až 43 tisíc korun v provozních nákladech. Prodloužily se také proměnné intervaly servisní údržby, a to až na 2 roky nebo 60 000 kilometrů. Nové motory by také měly být mnohem tišší, podle fordu se jejich kultivovanost má blížit dieselům v osobních autech.

Značka Ford své nové motory prověřila v zátěžových testech, kdy s nimi najela 5 500 000 kilometrů, z toho čtyři stovky tisíc v rukou svých zákazníků. Spolu s novými turbodiesely se v transitech také poprvé objevují bezpečnostní systémy stabilizace při bočním větru a předkolizní brzdný asistent s detekcí chodců, využívající kameru a radar. To jsou vymoženosti ještě nedávno dostupné jen v dražších osobních automobilech.

Čtěte také:

Nový Ford Ranger: tvrdý pracant

Sprinter je silnější a uveze těžší náklady

Užitkové renaulty zamíří do terénu

{gallery}stories/automobil_ve_firme/ford_ecoblue{/gallery}