Šéf motorů v Audi rezignoval

Jen několik dní poté, co vyšetřovatelé zbavili šéfa Audi Ruperta Stadlera obvinění z podílu na aféře Dieselgate, rezignoval včera na svou funkci šéf vývoje motorů Stefan Knirsch.

Člen představenstva Audi pro oblast technického vývoje Stefan Knirsch, který pracoval pro značku už od roku 1990, ale ve své poslední funkci byl pouhých devět měsíců, je obviněn, že věděl o machinacích s emisemi dieselových koncernových motorů. Ze své funkce odstoupil sám.
Naopak jeho nadřízený a šéf celé značky Audi Rupert Stadler byl po šetření americké advokátní kanceláře Jones Day všech obvinění v kauze Dieselgate zproštěn. Původně byl podezřelý, že věděl o úpravách softwaru motoru 3.0 TDI.
Německá média v posledních dnech přinášejí řadu informací o tom, že lidé z Audi jsou do celé kauzy zapojeni víc, než se původně zdálo. Například deník Süddeutsche Zeitung publikoval úryvky z emailové korespondence inženýrů Audi z roku 2007 týkající se úprav softwaru tak, aby motor 3.0 TDI vyhověl americkým emisním předpisům. Süddeutsche Zeitung a dvě další německá média uvedla, že jeden z inženýrů Audi doslova napsal, že „bez podvádění nemůžeme limity splnit.“

Čtěte také:

Dieselové motory budou prémiovým zbožím
Před rokem začala dieselgate, jak to poznamenalo Volkswagen?
Reálná spotřeba je až o 40 % vyšší než papírová
Volkswagen zatím upravil software jen 10 % aut