Mercedes_EQVelká snaha výrobců o vývoj a výrobu elektromobilů ohrožuje budoucnost hybridů. Ty by se za pár let mohly odebrat do automobilové historie, tvrdí analýza britské firmy Glass’s.

Automobilky představují v letošním roce jeden elektromobil za druhým, ať už jako sériové vozy nebo koncepty. Jen na nedávno skončeném autosalonu v Paříži to byly třeba Volkswagen I.D., Opel Ampera-e, Mercedes-Benz Generation EQ. Rozvoj technologií pro elektromobily a baterie postupuje takovým tempem, že hybridní vozy se během několika příštích let stanou zbytečnými. Technicky zastarají ještě dřív, než by byly vyřazeny z provozu kvůli běžnému opotřebení.
Jeden z ředitelů Glass’s Rupert Pontin k tomu řekl: „Hybridy byly navrženy proto, aby eliminovaly největší nevýhody elektromobilů – vysokou cenu a malý dojezd. Teď ale máme z trhu jasné signály, že oba problémy budou vyřešeny velmi rychle.“ Například v Paříží představený Renault Zoe má dojezd 300 až 400 kilometrů při ceně kolem 800 tisíc korun. Slibované elektromobily Volkswagenu mají mít dojezd přes 500 kilometrů. S masivním rozšířením elektrických vozů bude logicky klesat i jejich cena. „Je jasné, že to účinně odstraní důvody pro výrobu hybridů,“ dodal Pontin.
Oficiálně ale automobilky od vývoje hybridů neustupují, třeba Škoda plánuje hybridní pohon pro vlajkovou loď Superb. Pokud by ale rozšíření elektrických vozů postupovalo rychle, pro stávající majitele hybridů to bude znamenat, že zůstatkové ceny jejich vozidel půjdou strmě dolů. České republiky se tento problém netýká, ale v řadě západoevropských zemí nebo v USA jsou kvůli státním pobídkám a úlevám hybridy ve firemních vozových parcích rozšířené.