Audi_vlajkyPodle serveru Automotive News Europe čelí koncern VW v USA podezření, že v případě emisí podváděl nejen u dieselových motorů, ale v případě Audi i u benzinových šestiválců.

Server Automotive News Europe přišel s informací, že u federálního soudu v Chicagu bylo podáno obvinění, že Audi upravilo software nejen dieselových, ale i některých benzinových motorů tak, že během zkoušek na emise produkovaly méně CO2 než v běžném provozu. Podezření by se mělo týkat nejméně šesti modelů s třílitrovým benzinovým agregátem, například vozů A6, A8, Q7 a Q5, a to v době od února 2013, možná i dříve.
„Audi klamalo spotřebitele po celé zemi úpravami softwaru u více motorů a více modelů,“ citoval Automotive News Europe právníka Steva Bermana z Hagens Berman Sobol Shapiro LLP, advokátní kanceláře zastupující americké spotřebitele v kauze Dieselgate. Mluvčí Volkswagenu i Audi se k této záležitosti serveru odmítli vyjádřit.
Software měl údajně poznat, že je auto na testovacích válcích a přešel do tzv. „low rev“ módu. „Tento režim udržuje uměle nízké otáčky motoru, čímž spotřebuje méně paliva a produkuje méně emisí CO2,“ citoval server ze stížnosti majitelů vozů Audi. Ti budou údajně po značce požadovat odškodnění.