Alfa Romeo: Devět nových modelů do roku 2021

Alfa_Kamal

Alfa_KamalPo mnoha letech „mlčení“ chystá Alfa Romeo doslova modelovou smršť. Už listopadu se představí její první SUV, tím to ale zdaleka nekončí.

Po kladném přijetí sedanu Giulia, které se poměřuje s BMW řady 3, slibuje Alfa Romeo během pěti let až devět dalších nových vozů, mimo jiné soupeře pro BMW X5 a zajímavé sportovní auto. Nový šéf značky Reid Bigland chce do roku 2020 výrazně zvýšit tržby a zisk značky, a to bez nových modelů nepůjde. Z 200 000 prodaných vozů v roce 2001 značka postupně spadla až na dnešních zhruba 60 000 aut. „Chceme šlapat Němcům na paty, ale není to plán na dva roky,“ řekl Bigland magazínu Autocar. „Tak rychle to nepůjde, ale chceme, aby každý náš model patřil mezi nejlepší v daném segmentu.“
Po sedanu Giulia tak přijde v první polovině příštího roku na trh první SUV se značkou Alfa Romeo – nejspíš se bude jmenovat Stelvia, i když ve hře je i název Kamal. Postaví se proti BMW X3 a Audi Q5. „Důvod, proč by si měli lidé vybrat naše SUV, bude skvělá jízdní dynamika.“ Dynamikou by se auto mohlo postavit i vozům jako Jaguar F-Pace nebo Porsche Macan. Pod kapotu dostane novinka řadu prověřených koncernových benzinových i naftových čtyř- a šestiválcových motorů. Na vrcholu by mohl být šestiválec Quadrofoglio 2,9 litru s dvěma turby.Alfa_Kamal2
Nezůstane ale jen u jednoho SUV. Jeho větší sourozenec už se připravuje. Na technickém základě Maserati Levante by měl možná už od roku 2018 konkurovat BMW X5 a Audi Q7. Už dříve Bigland naznačil, že takové auto bude jen pětimístné, se sedmi místy se nepočítá.
Už příští rok v Ženevě by měl mít premiéru kombík modelu Giulia. Jízdní dynamiku a vzhled pro něj bude určitě větší prioritou než velikost zavazadlového prostoru. Naopak velkým otazníkem je sedan větší než Giulia, postavený přímo proti BMW řady 5. Alfa Romeo si je vědoma klesající popularity sedanů a takové auto pro ni určitě nebude priorita. Změnit by to mohl větší průnik značky na čínský trh. Naopak popularitu SUV a crossoverů by mohlo využít kupé varianta modelu Stelvio, tedy něco jako BMW X4. Ve hře je ale i nástupce hatchbacku Giulietta, a to rovněž jako malé SUV.
Alfa_GloriaNa sportovní tradici by mohla dát vzpomenout reinkarance modelu Brera, který skončil v roce 2010. Podle Autocaru už na něm v Alfě pracují, a to v karosářských variantách kupé a spider, ale ne dříve než v roce 2020.
Něco se také musí stát s modelem Mito, který se prodává už od roku 2008. K tomu řekl Bigland Autocaru: „Mito nehraje mimo Evropu důležitou úlohu, ale pro Evropu je velmi cenné, takže budeme hledat cestu, jak ho zlepšit.“