ClioRSVedení Renaultu dalo k ledu projekt nejrychlejšího modelu RS ve své historii, modelu Clio RS16.

 

 

Koncept brutálně rychlého Clia s dvoulitrovým motorem z Méganu se sériové výroby nedočká. Důvodem je nedostatečná kapacita v továrně v Dieppe, kde kromě monopostů F1 vznikají i RS modely Renaultu. Přednost dostanou vozy vznikající pod znovuzrozenou značkou Alpina. „Možnost začít s produkcí Clia RS16 až po premiéře nového vozu Alpina byly zvažovány, ale auto by se dostalo na trh až v první polovině roku 2018, což by pro zákazníky znamenalo čekat příliš dlouho,“ uvedl mluvčí automobilky.
Koncept supervýkonného Clia měl mít pod kapotou dvoulitrový motor pocházející z modelu Mégane RS 275 Trophy-R, který – jak je z názvu patrné – disponuje výkonem 275 koní. Ty ovládala šestistupňová manuální převodovka. Vyrobeny ale byly pouze dva protypy.
S konceptem nového sportovního Clia byla spojena značná očekávání fanoušků i zákazníků, kteří nebyli úplně spokojení se současnou vrcholnou verzí RS200, která má motor o objemu pouze 1,6 litru a výhradně automatickou převodovku EDC.