VW_motorEvropská komise zamítla žádost automobilek o odložení přísnějších emisních testů RDE, které mají začít platit od září 2017. Automobilky žádaly o odklad, protože mají málo času se na změnu technicky připravit.

 

Od září 2017 se mají zpřísnit měření emisí automobilů RDE (Real Driving Emmissions). V rámci tohoto cyklu má testování probíhat na skutečných silnicích a měřit emise při náhodném zrychlování a zpomalování. Nahradí tak stávající systém laboratorních testů známý pod zkratkou NEDC (New European Driving Cycle). Hlavní rozdíl se očekává především v hodnotě emisí dusíku (NOx). Při zkušebních měřeních překračovaly některé dieselové motory stanovenou hodnotu 80 miligramů/kilometr až o 400 procent.
Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) žádala minulý týden Evropskou komisi o odklad změny, protože dosud nebylo upřesněno, jak přesně budou nové testy probíhat a automobilky žádaly dostatek času na to, aby se mohly na nové předpisy technicky připravit. Komise ale tuto žádost zamítla. Podle jejího vyjádření „nemůže ztrácet čas. Znečištění ovzduší je zjevné a Evropská komise je odhodlána zavést přísnější zkoušky. Často jsme kritizování, že jsme příliš pomalí, teď jsme naopak obviňováni z toho, že jsme příliš rychlí.“
Generální tajemník ACEA Erik Jonnaert minulý týden prohlásil, že jakkoli výrobci vítají změnu předpisů, zavedení příslušných opatření během pár měsíců je pro automobilky „mission impossible“. Přesná pravidla získají výrobci možná až v květnu 2017 a do září podle něj nebudou schopni udělat příslušné změny v designu, motorech, výfukovém systému ani montážních linkách.