Q8 je zatím koncept, ale konečně mění design Audi

Audi_Q8a

Audi_Q8aAudi představilo na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu studii Audi Q8 concept, která konečně naznačuje změnu v designu značky. Sériový model bude od příštího roku novou vlajkovou lodí automobilky a konkurentem vozů SUV-coupé typu BMW X6.

 

Audi Q8 concept má při vnější délce 5,02 metru třímetrový rozvor. Navzdory linii střechy, která se jako u kupé svažuje směrem k zádi, by i cestující na sedadlech vzadu měli mít dostatek prostoru pro hlavu a ramena. Nejvýraznějším prvkem je osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou. Maska chladiče má výrazně prostorové tvary a je o poznání širší než u současných sériově vyráběných modelů Audi.
Nízké, klínovité světlomety studie Audi Q8 concept jsou progresivně integrovány do karoserie a stylisticky propojeny se sousedními otvory pro přívod vzduchu. Jednotlivé osvětlovací jednotky jsou chráněny krycím sklem, světlomety jako celek mají ovšem otevřenou podobu. Díky tomu působí, jako by vyčnívaly volně do prostoru. Tlumená a dálková světla používají Audi_Q8btechniku Digital-Matrix Laser, díky níž je nepřehlédnutelný také modrý laserový „světelný podpis“ ve tvaru písmene X. Paprsek světla, rozdělený na více než milion pixelů, osvětluje vozovku s vysokým rozlišením a citlivě řízeným rozložením.
Dveře mají bezrámová okna. Audi Q8 concept má vnější výšku 1,70 metru. Extrémně skloněné a zároveň velmi široké střešní sloupky C, stejně jako výrazně rozšířené ramenní oblasti nad koly, připomínají první model Audi quattro z 80. let 20. století. Interiér studie poskytuje prostor čtyřem osobám a zavazadlový prostor má objem 630 litrů.
Nad středovým tunelem se téměř vznáší konzola, do níž je integrována páka voliče pro elektronické ovládání osmistupňové samočinné převodovky tiptronic. Centrální ovládací a zobrazovací plochy jsou integrovány do pásu s černým, lesklým povrchem (tzv. black panel), vymezeného hliníkovou lištou. Ve vypnutém stavu je displej neviditelně začleněn do plochy. Informace a povely jsou z velké části realizovány prostřednictvím dotykových displejů, které doplňuje panel přístrojů Audi virtual cockpit future a kontaktně analogový průhledový displej.
Audi_Q8cPod kapotou konceptu je hybridní ústrojí. Roli spalovacího motoru plní jednotka 3.0 TFSI, která poskytuje nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a maximální točivý moment 500 N.m.  Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW a točivého momentu 330 N.m. Elektromotor je společně s odpojovací spojkou integrován do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic. Hybridní systém nabízí celkový nejvyšší výkon 330 kW a maximální točivý moment 700 N.m. Audi Q8 concept tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 250 km/h. Podle platné normy pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 2,3 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 53 gramů CO2 na kilometr.