Nejsilnější Octavia v historii dostala výkon 245 koní

S faceliftem třetí generace Octavie dostala její verze RS dosud nejsilnější motor v historii, 1.8 TSI se 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230.

 

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje liftback za 6,6 s, kombík za 6,7 s. Kromě nové přídě dostala Octavia RS 245 žebra masky chladiče a její rámeček v lesklém černém laku. Nově strukturované světlomety jsou sériově vybaveny Full-LED technologií a funkcí adaptivních světlometů AFS. Černé jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek a lichoběžníkové koncovky výfuku.
Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS.
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.600 do 4.300 min-1. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Působivé jsou také hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá Octavia RS 245 s manuální převodovkou za 6,4 s, kombík za 6,5 s.
Sportovní podvozek je o 14 mm nižší než u běžné Octavie. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a výhradně pro verzi RS 245 elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku.