Toyota je nejcennější automobilovou značkou

Podle aktuálního žebříčku společnosti Brand Finance je nejcennější automobilovou značkou světa japonská Toyota.

 

Londýnská firma Brand Finance ocenila hodnotu značky Toyota na 46,255 miliardy dolarů. Toyota tak dosáhla nejlepšího umístění z automobilových výrobců. V celkovém žebříčku všech společností jí patří 12. místo, což je o příčku horší umístění než o rok dříve. Nejcennější značkou je Google před Apple a Amazon.
Mezi automobilovými výrobci následuje po Toyotě BMW a Mercedes-Benz. Všechny ale v žebříčku klesají. Naopak z celkově 56. na 41. místo poskočil Volkswagen, jehož hodnota i přes dieselovou aféru podle Brand Finance meziročně vzrostla z 18,923 na 25,014 miliardy dolarů. Následuje Nissan, Ford, Honda, Hyundai, Audi a Porsche.
Značka Škoda nebyla vůbec v seznamu zařazena.