Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o avantgardní gran turismo, nový Arteon. Ten nahradí v nabídce model CC.

 

Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm. Z technických novinek v interiéru stojí za zmínku především zcela digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.
Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu. Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy.
Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu 110 kW/150 k, resp. *140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon 1206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je 2176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor 1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.
Prodej bude zahájen již letos v létě. Pomyslný startovní výstřel zazní v polovině června na německém trhu. Předprodej v prvních evropských zemích bude spuštěn souběžně se světovou premiérou modelu Arteon v Ženevě.