Přímý konkurent Škody Octavia

Hyundai přivezl do Ženevy nový model i30 kombi, který bude přímo konkurovat vozu Škoda Octavia. Stejně jako on sází na velký zavazadlový prostor.

 

Ten patří díky objemu 602 litrů (VDA 211) až 1650 litrů (VDA 214) se sklopenými sedadly vzadu mezi největší ve svém segmentu. Praktičnost vylepšuje dodatečný odkládací prostor pod podlahou zavazadlového prostoru s několika přihrádkami.
Vnější délka verze kombi činí 4585 mm (5dveřový hatchback: 4340 mm), výška je 1465 mm (1475 mm s podélnými střešními nosiči). Vnější šířka 1795 mm a rozvor 2650 mm jsou stejné jako u pětidveřové verze.
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu. Systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) modelu i30 používá kameru a pracuje ve třech fázích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Vzroste-li riziko kolize, aktivuje brzdy, a pokud je kolize neodvratitelná, použije maximální brzdnou sílu, aby minimalizoval rozsah škod (v optimálním případě dokáže kolizi zcela zabránit). Na přání dodávaný systém pro rozpoznávání chodců používá radarový systém, umístěný v přední části vozidla a umožňující předejít kolizi s chodcem, nebo minimalizovat její následky.
Řada motorů pro i30 kombi zahrnuje přeplňované motory s nízkým zdvihovým objemem, které se vyznačují hospodárným provozem a pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory a jeden turbodiesel 1,6 litru ve dvou výkonových verzích 110 k a 136 k. Kombi je k dispozici se zcela novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem Hyundai 1.4 T-GDI, který poskytuje nejvyšší výkon 140 k, a s novým tříválcem 1.0 T-GDI, vyladěným na nejvyšší výkon 120 k.