Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Čísla byla oznámena na dnešní bilanční tiskové konferenci ve Wolfsburgu.

 

Celý koncern sdružující 12 značek zaznamenal za rok 2016 rekordní provozní zisk. Ten se zvýšil o 14 procent na 14,6 miliardy eur (394,5 miliardy Kč). Tržby se loni zvýšily o 1,9 procenta na rovněž rekordních 217 miliard eur (5,9 bilionu Kč). Čistý zisk pak činil 5,14 miliardy eur. Celkem prodala celá skupina loni 10,3 milionu aut, z toho nejvíc připadlo na Čínu (cca 4 miliony vozů).
Jednotlivé značky si ale nevedly stejně. Růst zisku táhly zejména dvě – Škoda a Porsche. Kupříkladu samotná značka Volkswagen obstarala v roce 2015 polovinu zisku celé skupiny, loni ale už jen 10 procent. Vyjádřeno v eurech klesl provozní zisk značky VW z 2,1 na 1,9 miliardy. Naopak nadprůměrně do společné kasičky přispěla česká Škoda. Ta zvýšila provozní zisk o 31 procent na 1,2 miliardy eur. A výrazně nadprůměrná je v rámci skupiny i její marže – ta vzrostla z předloňských 7,3 na loňských 8,7 procenta. Překonala tak třeba i prémiovou značku Audi, které marže klesla z 8,8 na 8,2 %. Lépe než Škoda je na tom v rámci koncernu jenom Porsche s marží 17,4 % a provozním ziskem 3,9 miliard eur (+ 3,6 %).
„Můžete si být jisti, že budeme dělat vše, co je v našich silách, aby rok 2017 byl ještě lepší než rok 2016,“ řekl předseda představenstva koncernu Matthias Müller.