Test: Toyota C-HR 1,8 Hybrid: Sázka na výjimečnost

Tohle auto určitě hrálo ve Hvězdných válkách, jen si nemůžu vzpomenout, v jakém díle.

 

Někomu možná bude název CR-H připomínat hlasitý spánek (CHR…), ve skutečnosti jde ale o zkratku Coupé High-Rider. Malá SUV jsou teď v módě, a Toyota C-HR mezi nimi svým vzhledem vybočuje. Svou výjimečností má Toyotě přilákat nové zákazníky.
To, co výrobce nazývá „touhou po větší stylistické svobodě“, by někdo jiný mohl nazvat přeplácaností. Autu je ale v každém případě třeba přiznat, že působí dynamicky a neotřele, hodně lidí se za ním otočí. Na druhou má tato designová výjimečnost i své stinné praktické stránky, například že na vysoko umístěné kliky zadních dveří nedosáhnou děti nebo že zadní boční okna jsou opravdu malá, což vadí hlavně při couvání.
Jakkoli se vzhledově CR-H staví proti Nissanu Juke, rozměrově je někde jinde a bylo by vhodnější ho srovnávat spíše s Nissanem Qashqai. CR-H totiž měří na délku 4360 mm při rozvoru 2640 mm. I uvnitř je podobně místa jako v Qashqai. Řidič je na svém místě obklopen volantem a středovým tunelem jak v kokpitu stíhačky Galaktického impéria, ale není to nepříjemný pocit. Budíky umístěné v hlubokých tubusech mají pěknou grafiku a příjemně umístěný je osmipalcový dotykový displej infozábavy.
Ačkoli Toyota propaguje CR-H především jako hybrid (uvádí totiž přepis jeho zkratky i jako Compact Hybrid Revolution), většina v ČR nabízených verzí má pod kapotou klasický benzinový motor 1.2 Turbo. Je možné ho mít s manuální nebo automatickou převodovkou a rovněž s pohonem všech kol. Hybrid je při stejné výbavě oproti benzinovému manuálu o nemalých 95 000 Kč dražší, ale slibuje o dva litry nižší průměrnou spotřebu. Reálně jsme se s hybridem slibované spotřebě 3,9 tak úplně nepřiblížili, ale výsledných 5,1 l/100 km je z hlediska nákladů sympatický výsledek. Při důsledně ekologické jízdě, kdy by člověk cíleně projížděl obce co nejvíc v elektrickém módu a naopak v klesáních maximálně dobíjel, by šla spotřeba určitě ještě níž. Hybrid není žádný závodník, ale jízda s ním je příjemná až na nepříjemné vysoké hučení po razantnějším sešlápnutí plynového pedálu.
Největší pochvalu zaslouží C-HR za nastavení podvozku. Ten je neskutečně komfortní, zároveň díky nízko položenému těžišti dovoluje projíždět zatáčky velmi rychle, aniž by se auto nějak citelně naklánělo. Pod kapotou by určitě sneslo i silnější motor.

Technické údaje: Toyota C-HR 1,8 Hybrid
Cena:     520 579 (bez DPH)
MOTOR   
Charakteristika:     hybrid
Maximální výkon:     90 kW/ 5200 ot./min.
Maximální točivý moment:     142 Nm/ 3600 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     11,0 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     3,4-3,5/4,1/3,8-3,9 l/100 km
Emise CO2:     86-87 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4360/1795/1555 mm
Rozvor:     2640 mm
Objem zavazadlového prostoru:     377 l
Pohotovostní hmotnost:     1455 – 1535 kg