Ford chystá v Číně prodej přes internet a pomocí „automatů na auta“
Zástupci společnosti Ford Motor Company a čínského online portálu Alibaba chystají na zítra (čtvrtek 7.12.2017) podpis smlouvy o spolupráci. I když přesný obsah dohody zatím obě strany tají, agentura Reuters přišla s informací, že Ford chce prodávat své vozy online právě přes portál Alibaba a zároveň spustit v Číně i prodej přes „automaty na auta“.
Do Číny se chystá přímo výkonný prezident Fordu Bill Ford Jr. a předseda představenstva Jim Hackett. Podpis zatím nespecifikované dohody o partnerství je naplánován do Hangzhou, kde sídlí Alibaba. Mluvčí společnosti Ford Mark Truby odmítl přesný obsah budoucí dohody komentovat. Dobře obeznámený zdroj z automobilky ale agentuře Reuters prozradil, že půjde o projekt online prodeje vozů. Zákazníci si budou moct vybírat vozy na internetu, kupovat přes portál Alibaba a auto by jim bylo vydáno v dealerství Fordu, kam by poté dojížděli na servis. Alibaba poskytne kupujícím zajímavou slevu údajně až 10 % z běžné maloobchodní ceny, budou také moci využít nákup na splátky přímo od tohoto prodejce.
Ford prý chce zároveň spustit i koncept zvaný „Automotive Vending Machine“, neboli automobilový automat. Ve vícepodlažním parkovacím domě by si zákazníci mohli vybrat automobil a pomocí aplikace v mobilním telefonu zvolit konkrétní vůz, který chtějí otestovat nebo koupit.
Martin Šidlák