Ibiza bude dalším Seatem na CNG, výrobce chystá i plynovou Aronu

Pátá generace Seatu Ibiza přichází s technikou pro provoz na stlačený zemní plyn CNG. Výrobce zároveň potvrdil, že stejný pohon dostane i SUV Arona.

 

Třetí model značky Seat na CNG, po Leonu a Mii, je vyráběn v závodě Martorell na základě platformy MQB A0. Ibiza 1.0 s motorem 1.0 TGI poskytuje nejvyšší výkon 90 koní a má mít průměrnou normovanou spotřebu paliva 3,3 kg/100 km v režimu na CNG. Překonání vzdálenosti 100 kilometrů tak vyjde na 75 Kč. Při využití zásoby 13 kg CNG a 40 litrů benzinu v obou palivových nádržích dokáže nová Ibiza TGI ujet celkem 1194 km bez nutnosti doplňovat palivo.

Čtěte také: Škodovky vymění diesel za CNG, na plyn možná pojede i nějaké SUV

Pátá generace modelu Ibiza je ve verzi TGI vybavena dvěma palivovými nádržemi, jednou na 13 kg CNG a druhou na 40 litrů benzinu. Nádrž na benzin je shodná se všemi ostatními verzemi modelu Ibiza, jejichž motory spalují pouze benzin.
Ibiza TGI používá stlačený zemní plyn vždy jako hlavní palivo. Výjimkou jsou situace, kdy teplota nemrznoucí chladicí kapaliny klesne pod 10 °C. V tomto případě se motor spustí v režimu spalování benzinu. K automatickému přechodu na palivovou soustavu CNG dojde po zahřátí ventilů pro vstřikování zemního plynu. S touto výjimkou je Ibiza TGI provozována na benzin pouze po vyprázdnění nádrže na CNG. K tomuto přepnutí dochází automaticky, aniž by řidič vnímal sebemenší rozdíly v provozních vlastnostech nebo dynamice vozidla.
Ke stávajícím třem modelům Seat na CNG se podle oficiální informace automobilky na konci roku 2018 přidá ještě SUV Arona TGI.