Touareg oficiálně: Nový digitální displej a šestiválce pod kapotou

Nový VolkswagenTouareg dostane digitální přístrojovou desku, spoustu asistenčních systémů a šestiválce pod kapotu. Vrcholem pak bude dokonce osmiválec.

 

Jako první vůz značky dostane Touareg zcela digitalizovanou přístrojovou desku Innovision Cockpit. Digitální přístroje (Digital Cockpit s 12“ displejem) a vrcholný informační a zábavní systém Discover Premium (s 15“ displejem) na ní splývají v jeden celek pro digitální ovládání, zobrazování informací, komunikaci a zábavu. Řidiči si mohou prostřednictvím přístrojové desky Innovision Cockpit přizpůsobit asistenční, ovládací a komfortní systémy svým osobním požadavkům.
Touareg bude uveden na trh s rozsáhlou nabídkou asistenčních systémů a systémů na podporu jízdní dynamiky a komfortu. Mezi ně patří například asistent nočního vidění Night Vision (detekuje osoby a zvířata ve tmě prostřednictvím termovizní kamery), asistent pro jízdu v zúženém jízdním pruhu Roadwork Lane Assist (částečně automatizované řízení a udržování vozidla ve svém jízdním pruhu, zrychlování a brzdění do rychlosti až 60 km/h), asistent pro průjezd křižovatkou Front Cross Traffic Assist (reaguje na vozidla před Touaregem, přijíždějící ze stran), aktivní řízení všech kol (Touareg se řídí jako kompaktní vůz), nový systém pro stabilizaci náklonu karoserie s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory, světlomety IQ.Light – LED Matrix (interaktivní ovládání tlumených a dálkových světel prostřednictvím kamery) a průhledový displej, který promítá informace pro řidiče přímo na čelní okno.
V porovnání s předchůdcem je třetí generace modelu Touareg o trochu širší a delší. Nové rozměry mají pozitivní vliv na proporce vozidla a velikost vnitřního prostoru. Například prodloužením vnější délky došlo ke zvětšení objemu zavazadlového prostoru z 697 na 810 litrů (se vzpřímenými sedadly vzadu). Zavazadla chrání před pohledy kolemjdoucích kryt zavazadlového prostoru, který může být na přání elektricky ovládaný. Karoserie je navzdory větší délce a šířce o 106 kg lehčí díky kombinované konstrukci z hliníku (48 procent) a vysokopevnostní oceli (52 procent).
V roce 2018 bude Volkswagen v Evropě nabízet nový Touareg zpočátku se dvěma vznětovými motory V6 ve výkonových verzích 170 kW/231 k a 210 kW/286 k. Pro různé trhy bude navíc následovat zážehový motor V6 (250 kW/340 k) a turbodiesel V8 (310 kW/421 k). Pro Čínu se připravuje nový hybridní pohon s možností externího nabíjení (270 kW/367 k), jehož přesné datum uvedení na evropský trh nebylo dosud stanoveno.