Dealeři Opelu dostanou výpověď

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu své prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České republiky. Rozhodně to ale neznamená konec Opelu!

 

Skupina PSA, která nedávno převzala z rukou koncernu GM německý Opel, se chystá na razantní průvan v prodejní síti. Podle informací, která má Flotila k dispozici z více zdrojů, dostanou výpověď všichni dealeři v Evropě a po restrukturalizaci možná novou smlouvu nedostanou všichni.
S informací o výpovědích přišla nejprve média v Německu a Velké Británii. Server Automobilwoche citoval vedoucího prodeje a marketingu společnosti Opel Automobile GmbH Peter Christina Küsperta, podle něhož dostanou stávající dealeři výpověď s dvouletou výpovědní lhůtou a od roku 2020 jim bude nabídnuta nová smlouva, která se bude více zaměřovat na výkonnost a budovat silnější firemní kulturu“.
PSA chce tímto krokem zvýšit prodeje i spokojenost zákazníků. Výkonnost dealerů prý podle vedení koncernu není dobrá. „To není něco, co bychom mohli ignorovat,“ Küspert. „Chceme našim úspěšným prodejcům nabídnout větší výdělek.“
Výpovědi dostanou v nejbližších dnech či dokonce hodinách i prodejci v České republice. Anonymně to potvrdil zástupce jednoho z velkých dealerů. „Výpověď jsme zatím nedostali, ale čekáme ji.“ Podle něj je cítit velký tlak na zvýšení výkonu ze strany nových majitelů Opelu.
Změny potvrdilo i vedení českého zastoupení Opelu. „Rozvojový plán Opelu PACE! zvyšuje efektivitu ve všech oblastech, což zahrnuje také úpravu kontraktů s našimi prodejci,“ řekl Flotile PR manažer Martin Hejral. „Analyzovali jsme naši strategii s cílem zvýšit výkonnost a ziskovost v maloobchodním sektoru. Pečlivě jsme přezkoumali naši obchodní strategii i kontrakty s dealery a rozhodli jsme se upravit smlouvy s našimi obchodními partnery. Pro uvedení nové strategie jsme si stanovili přechodné dvouleté období, takže stávající kontrakty nebudou ukončeny do roku 2020. Do budoucna se budeme při hodnocení dealerů zaměřovat méně na plnění standardů, ale vice na individuální výkonnost prodejců.“
Nové smlouvy budou jiné. Namísto vyplácení marží pouze za účelem zajištění plnění určitých standardů ze strany dealera se budou vyplácet výkonnostní bonusy, které budou zohledňovat především prodejní výkony a budou odrážet spokojenost zákazníků.
V některých evropských zemích nejspíš nové smlouvy nedostanou všichni dealeři a jejich celkový počet by se mohl snížit. V České republice se ale nejspíš žádné razantní změny v počtu zastoupení nedají očekávat. Opel má v ČR tři desítky dealerů, což je oproti jiným stejně velkým značkám spíš podprůměr. „Naše síť je dlouhodobě konsolidovaná a efektivní a nevidíme tedy důvod ji výraznějším způsobem měnit,“ dodává Martin Hejral.

Martin Šidlák