Jeden bezpečnostní pás u Seatu a Volkswagenu se prý může za jízdy uvolnit

Finský magazín Tekniikan Maailma zveřejnil výsledky jízdních testů, ve kterých zjistil, že bezpečností pás cestujícího vzadu vlevo se při obsazení aut pěti lidmi může za jízdy uvolnit. Zjistil to u modelů Seat Arona, Ibiza a Volkswagen Polo.

 

Problém s bezpečnostním pásem zjistil finský časopis při vyhýbacím manévru ve vysoké rychlosti nejprve u modelu Seat Arona. Závada je podle magazínu v přezce středního bezpečnostního pásu. Spony pro uchycení pásů cestujících uprostřed a vlevo vzadu jsou totiž umístěny v jednom otvoru v sedadle, jen těsně nad sebou. A když vzadu seděli tři cestující vedle sebe, při rychlém levotočivém manévru se cestující uprostřed naklonil tak, že jeho spona zatlačila na zámek druhé spony, kterou uvolnila.
Magazín zkoušky opakoval s různými auty a problém se vyskytl znovu. Problém se podle něj týká i dalších podobných vozů založených na koncernové platformě MQB, tedy Seatu Ibiza a VW Polo. „Podle našeho názoru je to způsobeno chybou návrhu,“ uvedl časopis ve svém prohlášení. „Nejjednodušším řešením problému by bylo zkrátit nebo prodloužit úchyt střední přezky o pár centimetrů.“
Seat podle serveru Autocar problém uznal. „Pracujeme na možných řešeních a budeme co nejdříve informovat o konečném rozhodnutí,“ uvedl mluvčí automobilky.