Finský magazín Tekniikan Maailma zveřejnil výsledky jízdních testů, ve kterých zjistil, že bezpečností pás cestujícího vzadu vlevo se při obsazení aut pěti lidmi může za jízdy uvolnit. Zjistil to u modelů Seat Arona, Ibiza a Volkswagen Polo.
Problém s bezpečnostním pásem zjistil finský časopis při vyhýbacím manévru ve vysoké rychlosti nejprve u modelu Seat Arona. Závada je podle magazínu v přezce středního bezpečnostního pásu. Spony pro uchycení pásů cestujících uprostřed a vlevo vzadu jsou totiž umístěny v jednom otvoru v sedadle, jen těsně nad sebou. A když vzadu seděli tři cestující vedle sebe, při rychlém levotočivém manévru se cestující uprostřed naklonil tak, že jeho spona zatlačila na zámek druhé spony, kterou uvolnila. Magazín zkoušky opakoval s různými auty a problém se vyskytl znovu. Problém se podle něj týká i dalších podobných vozů založených na koncernové platformě MQB, tedy Seatu Ibiza a VW Polo. „Podle našeho názoru je to způsobeno chybou návrhu,“ uvedl časopis ve svém prohlášení. „Nejjednodušším řešením problému by bylo zkrátit nebo prodloužit úchyt střední přezky o pár centimetrů.“
Seat podle serveru Autocar problém uznal. „Pracujeme na možných řešeních a budeme co nejdříve informovat o konečném rozhodnutí,“ uvedl mluvčí automobilky.