Nový Opel Combo přijíždí nejprve v rodinné verzi Life

Hlavní novinkou Opelu pro letošní rok je nová generace malé dodávky Combo, jejíž první exempláře už importér přivezl do České republiky. K zákazníkům se první vozy dostanou na podzim.

 

Novinka, postavená kompletně na technice koncernu PSA, je tak blízkým sourozencem modelů Citroën Berlingo a Peugeot Partner/Rifter. Nejdříve přijde do prodeje osobní verze Combo Life s pěti nebo sedmi sedadly, ryze užitková bude následovat ještě do konce letošního roku. Všichni tři koncernoví sourozenci se budou lišit především vnějším designem.
Combo páté generace nabídne krátkou (4,40 m) i dlouhou (4,75 m) verzi s pěti, nebo sedmi sedadly. Výrobce zdůrazňuje, že ve druhé řadě sedadel lze umístit vedle sebe tři samostatné dětské sedačky, uchycené systémem Isofix. Standardní verze s pěti sedadly má zavazadlový prostor základního objemu 597 litrů. Zákazníci s vyššími nároky na přepravní kapacitu si mohou objednat verzi s prodlouženým rozvorem, která v pětimístné konfiguraci nabízí zavazadlový prostor základního objemu 850 litrů. Se sklopenými zadními sedadly vzroste objem zavazadlového prostoru standardní verze více než trojnásobně až na 2126 litrů. A prodloužená verze Combo Life poskytuje se sklopenými zadními sedadly maximální prostor pro náklad 2693 litrů. Pokud je třeba přepravovat velmi dlouhé předměty, lze dopředu sklopit opěradlo sedadla spolujezdce, takže potom lze uvnitř vozu převážet třeba i surfové plováky. A hodit se může i na přání dodávané výklopné okno zadních dveří zavazadlového prostoru.
Při výběru motorizace budou moci zájemci o model Opel Combo Life volit z řady různých turbodmychadlem přeplňovaných zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva – 1.5 Turbo Diesel nebo 1.2 Turbo. Motory budou propojeny s 5- nebo 6-stupňovými manuálními převodovkami, na přání bude k dispozici i 8-stupňová automatická převodovka, která představuje v tomto segmentu výjimečnou nabídku.
Na přání bude v nabídce systém regulace trakce IntelliGrip, který upravuje přenos točivého momentu na přední kola podle nastaveného režimu, přičemž podle potřeby dovolí i jistou míru prokluzu poháněných předních kol. Zájemce o klasický pohon všech kol uspokojí Opel dodáním verze 4×4 od společnosti Dangel.