ZCELA NOVÉ BMW X7 – Luxus pro sedm

1

Mnichovská automobilka odtajnila své nové největší SUV X7. Kromě toho, že hravě pobere až sedm pasažérů, zaujme především svými rozměry a extravagantním vzhledem. V záplavě bohaté výbavy a elektronických asistentů nalezneme i řadu těch, které mají pod kapotou BMW svou premiéru.

Pompéznost modelu BMW X7 je patrná na první pohled. Začíná to extravagantním vzhledem s rekordně velkými ledvinkami masky chladiče a končí úctyhodnými rozměry. X7 má na délku 5151 mm, je 1805 mm vysoké a na šířku sahá dokonce na rovné dva metry. Rozvor je třešničkou na dortu – nabídne 3105 mm. Moc se nám líbí tenké světlomety, které jsou svým tvarováním v ostrém kontrastu s obřími ledvinkami. V základu nabízejí technologii LED, za příplatek je možné X7 vybavit laserovými světlomety BMW Laserlight s dosvitem až 600 metrů. Tuto vychytávku jsme nedávno testovali v sedmičkové řadě a můžeme na ni pět jen samá slova chvály. Laserové světlomety prakticky mění noc v den a byť jsou povětšinou k dispozici za nemalý příplatek, je to jedna z nejsmysluplnějších položek v rámci volitelné výbavy.
Ale zpět k X7, které pochopitelně nabízí i velkorysý vnitřní prostor. A to ve všech řadách sedadel. Alespoň to tvrdí tisková zpráva a my nemáme v případě modelu X7 důvod jí nevěřit. Sedmero míst je navíc k dispozici ve standardu, přičemž specifikovat lze druhou řadu sedadel. Ta jsou posunovatelná o 14,5 cm a lze volit buď variantu tří, anebo dvou sedadel. I v sedmimístném uspořádání je vzadu k dispozici úložný prostor 326 litrů, který lze v závislosti na využití jednotlivých sedadel zvětšit až na 2120 l. Na zadních sedadlech by měli být schopni cestu bez problémů absolvovat i dospělí pasažéři, které mají u sedadel k dispozici jak loketní opěrky, tak i držáky na nápoje a USB zdířky.
Interiér jako takový je znovu přehlídkou luxusu. Po vzoru nové generace X5 a trojkové řady využívá nového uspořádání přístrojů i nových ovladačů a samozřejmě těch neušlechtilejších materiálů. Dnes už bychom asi stejně nečekali nic jiného, než plně digitální přístrojový panel a kontrolní displej s velikostí 12,3 palce. BMW Live Cockpit Professional s konceptem ovládání BMW Operating System 7.0 je navíc součástí standardní výbavy. A tak by to asi mělo v rámci této třídy být. Takový systém umožňuje rozličnou obsluhu prostřednictvím dotykového displeje, ovladače iDrive, tlačítek na volantu, mluveného slova, či gest. BMW Inteligentní osobní asistent pak plní roli digitálního spolujezdce a palubního experta. Ovládá se přirozenými hlasovými pokyny a díky digitálnímu klíči umožňuje zákazníkům používat chytré telefony pro přístup do vozu i nastartování jeho motoru.
V Evropě se budou o pohon starat tři třílitrové šestiválce spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmě pohonem všech kol xDrive. Benzinové verze zastupuje provedení xDrive40i s výkonem 250 kW, vznětové varianty xDrive30d a M50d nabídnou 195, respektive 294 kW. Mimo evropský prostor BMW nabídne ještě zážehový osmiválec xDrive50i s výkonem 340 kW, točivým momentem 650 Nm a zrychlením 0-100 km/h za 5,4 s.
BMW X7 nabídne stejně jako ostatní SUV značky maximální jízdní komfort kombinovaný s velmi slušnými jízdními zážitky. Poslouží k tomu i ve standardu dostupné vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. V rámci volitelné výbavy bude k dispozici ještě integrální aktivní řízení a systém Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory. Velmi dlouhý seznam nalezneme u X7 v nabídce elektronických pomocníků. Ať už jde například o aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, Driving Assistant Professional s asistentem pro řízení a udržování vozu v jízdním pruhu, asistent při změně jízdního pruhu a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, či upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru. K dispozici bude i nový parkovací asistent včetně kamery a couvacího asistentu, který si umí zapamatovat pohyby volantu v úseku projetém rychlostí nižší než 36 km/h a následně pomoct s vyjetím z nepřehledných či hůře dostupných a stísněných míst. Výroba nového modelu X7 bude probíhat v závodě BMW ve Spartanburgu v USA. Uvedení na trh je naplánováno na březen příštího roku.

FOTOGALERIE

{gallery}stories/automobil_ve_firme/2018/Rijen/X7{/gallery}

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Mladoboleslavské „BMW X6“ se představuje. Bude jen pro Čínu

Test BMW 440i xDrive Gran Coupé: Ohrožený druh

BMW X6 po francouzsku. Základem je Dacia Duster