Na trh vstupují dvě novinky od Audi – vyzkoušeli jsme modely Q3 a A1

1

Audi na trh poslalo nové generace modelů Q3 a A1. Zatímco u menšího z modelů se na českém trhu počítá s prodeji jen kolem stovky kusů, u kompaktního SUV Q3 už jde o jinou písničku. Tím spíš, že nová generace výrazně narostla do všech směrů. Na délku je rovnou o deset centimetrů delší a nabídne i podstatně prodloužený rozvor a větší variabilitu interiéru.

Předchozí generace modelu Q3 se celosvětově prodalo více, než jeden milion kusů a velké oblibě se tento kompaktní model těšil i na českém trhu. Proto je příchod nové generace pro značku důležitou událostí a na modernizaci si dala patřičně záležet. Nejpatrnější je nárůst rozměrů a větší prostornost a variabilita vozu. Až bychom se nedivili tomu, že začne model Q3 parazitovat na větší Q5.
Na délku nová generace povyrostla na 4484 mm, což je mezigenerační nárůst o 97 mm. Rozvor dosahuje na 2680 mm, což je v porovnání s předchůdcem o 77 mm více. Na šířku má nové Audi Q3 1849 mm a na výšku 1585 mm. Znát je to i po usednutí do vozu, kdy zejména cestující na zadních sedadlech mají o poznání více místa. Interiér navíc nabízí podélně posuvná zadní sedadla v rozsahu až 150 mm s nastavitelným sklonem opěradla. V závislosti na uspořádání zadních sedadel poskytuje zavazadlový prostor objem 530 až 1525 litrů.

Zvenku působí nová generace o poznání dynamičtějším dojmem a chybět nesmí upravená maska chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu doplněná o mohutné nasávací otvory v nárazníku umocňující sportovní vzezření vozu. Přístrojová deska se inspirovala u ostatních nových modelů, potěší výraznou orientací na řidiče i tím, že pod centrálním dotykovým displejem stále nalezneme několik klasických ovladačů, například k ovládání klimatizace. Už v základní výbavě nechybí kompletní digitální přístrojový štít, na který jsme si už velmi dobře zvykli a který umí přehledně zobrazit širokou škálu informací.

Na trh model Q3 vstupuje se třemi zážehovými jednotkami a jedním vznětovým motorem. Benzinové jednotky nabízejí výkony 110, 140 a 169 kW, vznětová varianta buď 110, či 140 kW. Motory spolupracují buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic. Vedle pohonu předních kol je samozřejmostí i pohon všech kol quattro, který nabídne trvalý pohon všech kol pro lepší trakci za zhoršených adhezních podmínek. K naší první seznamovací jízdě v okolí Karlštejna jsme zvolili jednu z pravděpodobně nejžádanějších variant, tedy model Q3 35 TDI Quattro s dvoulitrovým vznětovým agregátem o výkonu 110 kW pod kapotou a pohon všech kol se nám na zasněžených úzkých silničkách velice hodil. Auto uvnitř znovu potěší precizním zpracováním a skvělou ergonomií rozmístění jednotlivých ovladačů a potěšil nás i kultivovaný projev celého balíčku od motoru, převodovky, pohonu až po podvozek. V Audi Q3 máte pocit, že krajinou jen tak v poklidu a tichu plujete a i za velmi zrádných podmínek na cestách jsme se díky vyspělému pohonu quattro nedostali ani jednou do úzkých. Na pečlivější zhodnocení jízdních vlastností si ale budeme muset počkat na řádný test, který jistě absolvujeme už za standardních podmínek a budeme mít vůz k dispozici i na delší čas, než bylo jen několik kilometrů během první novinářské prezentace vozu.

Pokud jde o příchod menšího modelu A1, i ten hlásí v první řadě nárůst rozměrů a atraktivnější vnější podobu. Nové Audi A1 Sportback ve své druhé generaci narostlo na délku na 4,03 m a na šířku na 1,74 m. Díky širokému rozchodu kol a kratším převisům karoserie je její vzhled sportovnější a celkově uhlazenější. Přídi dominuje široká, nízko uložená maska chladiče Singleframe společně s naznačenými bočními otvory pro přívod vzduchu. Pod hranou kapoty motoru se nacházejí tři nízké otvory jako vzpomínka na Sport quattro, soutěžní ikonu značky z roku 1984. Více místa jsme zaregistrovali i uvnitř, objem zavazadlového prostoru pak povyrostl o 65 litrů. V normálním  uspořádání pojme 335 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel lze až po strop využít objem 1090 litrů.

Základní provedení modelu Q3 na českém trhu v případě modelu Q3 35 TFSI hlásí cenovku 865 900 Kč s DPH. Nejlevnější model A1 zákazník pořídí od 524 900 Kč včetně DPH. K dispozici jsou u nejmenšího modelu čtyři benzinové motorizace s výkony 70, 85, 110 a 147 KW.

FOTOGALERIE:

{gallery}stories/automobil_ve_firme/2019/_Leden/Audi{/gallery}

ČTĚTE TAKÉ:

Nové Audi e-tron už je v Letňanech. Viděli jsme ho a známe cenu
TEST: Audi A7 – Ani ryba, ani rak
Audi SQ2: z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy