Zelený ďábel: Audi RS 5 Sportback má 450 koní a zrychlení 3,9 sekundy

Audi zahájilo v ČR prodej modelu Audi RS 5 Sportback. Pětidveřový supersportovní model startuje na ceně 2 313 900 Kč.

 

Progresivní vnější design s dlouhým rozvorem, krátkými převisy a dlouhou kapotou, zasahující do stran a opatřenou výraznými podélnými vybouleními, umocňuje dynamiku modelu Audi RS 5 Sportback. Příď zdobí široká, nízká maska chladiče Singleframe s matně černým nápisem quattro a mimořádně velké otvory pro přívod vzduchu se specifickými voštinovými mřížkami RS. Typický difuzor RS, výfuková soustava RS s oválnými koncovkami a spoiler dodávají sportovní charakter zádi. RS 5 Sportback je sériově vybaven 19“ kovanými koly, na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku 20 palců. Zákazníci si mohou nový model RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety, které zahrnují leskle černé nebo matně hliníkové doplňky, resp. díly z uhlíkového kompozitu. Exkluzivně pro Audi RS 5 se dodává metalický lak v odstínu zelená Sonoma.

Čtěte také: Na trh vstupují dvě novinky od Audi – vyzkoušeli jsme modely Q3 a A1

Velmi kvalitně a funkčně vybavený interiér nového modelu Audi RS 5 Sportback je zcela černý a nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím. Detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním, a multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, umocňují sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé.
Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu. Audi RS 5 Sportback zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a na přání dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Čtěte také: Kdy a proč by si šéf Peugeotu koupil Porsche 911 a bez čeho ráno nevyjde z domu? Tak trochu jiný rozhovor

Osmistupňová převodovka tiptronic se vyznačuje sportovním charakterem a optimalizovanou rychlostí řazení. Hnací síla motoru 2.9 TFSI je dále přenášena trvalým pohonem všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Tím jsou zaručeny jak dynamické jízdní vlastnosti s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Dojde-li na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 70 procent dopředu, nebo až 85 procent dozadu. Tyto vysoké hodnoty svornosti umožňují jasně definované rozdělování točivého momentu a precizní spolupráci systémů pro řízení jízdní dynamiky. Ještě dynamičtější reakce při změně směru jízdy a zrychlování ze zatáček zajišťuje na přání dodávaný sportovní diferenciál se specifickým nastavením RS. Jeho úkolem je aktivní a cílené rozdělování hnací síly mezi zadní kola.

Čtěte také: SROVNÁVACÍ TEST: Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Škoda Karoq – Módní trojka