Třetí generace BMW 1 bude opět s pohonem předních kol
BMW odhalilo podobu třetí generace kompaktního modelu řady 1, které bude opět s pohonem předních kol. Výrobce slibuje skvělé jízdní vlastnosti a nárůst vnitřního prostoru.
Třetí generace BMW řady 1 se veřejnosti poprvé oficiálně představí 25.–27. června 2019 na nové prezentační platformě BMW Group #NEXTGen v budově BMW Welt v Mnichově. Výstavní premiéru si nové BMW řady 1 odbude v září 2019 na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Celosvětové prodeje začnou 28. září 2019.
Čtěte také: RYCHLÝ TEST: S novým leonem v závodním tempu za méně než jednu korunu na kilometr!
Propracovaný podvozek a inovativní technologie plus integrace všech klíčových komponent jízdní dynamiky a kontrolních systémů dodávají novému BMW řady 1 ještě více agility, kterou řidiči automobilů s pohonem předních kol i všech kol BMW xDrive zcela jasně rozpoznají. BMW řady 1 zúročilo veškeré své poznatky, jež získalo v průběhu pět let trvajícího vývoje pohonu předních kol u jiných modelů. Výsledkem je dynamická ostrost, která nemá u vozů s poháněnou přední nápravou obdoby a s níž nové BMW řady 1 stanovuje ve třídě prémiových kompaktních vozů zcela nové standardy. Nová architektura BMW s pohonem předních kol navíc umožňuje, aby řada 1 třetí generace nabídla podstatně více vnitřního prostoru, zejména pro cestující na zadních sedadlech a rovněž v zavazadlovém prostoru.
Čtěte také: Známe pět aut, kterých se jejich majitelé zbavují nejdřív
Nové BMW řady 1 pokračuje v příběhu, který napsaly dvě předchozí generace tohoto automobilu. BMW svou charakteristickou dynamiku a elegantní sportovní design v kategorii prémiových kontaktních vozů poprvé představilo v roce 2004. Druhá generace, představená v roce 2011, se vyznačovala novými svěžími akcenty a mohutnější přední částí, boky i zádí, což v roce 2015 ještě více zdůraznila nově tvarovaná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, větší nasávací otvory, nižší světlomety a nová zadní světla. Druhá generace BMW řady 1 se těšila velké oblibě zejména v Evropě, když v roce 2018 bylo 80 % zákazníků právě ze „Starého kontinentu“.