Hybridní BMW i8 se loučí. Poslední vozy se vyrobí v dubnu

BMW_i8

BMW oznámilo, že po šesti letech končí bez přímého nástupce výroby plug-in hybridního sporťáku i8. V Česku se jich prodalo 87. Je to úspěch nebo propadák?

 

BMW i8 v provedení coupé nebo roadster bylo futuristickým sportovním vozem s plug-in hybridním pohonem. Zatím se prodalo něco málo přes 20 000 kusů, z toho 87 v České republice. Výroba skončí příští měsíc, a to bez přímého nástupce. Pokud nějaký model nedostane nástupce, je to většinou proto, že se na trhu neuchytil a jde o prodejní propadák. V případě BMW i8 je to ale trochu jinak. Automobilka tvrdí, že si na něm potřebovala vyzkoušet technologie i reakce zákazníků a s tolika prodanými vozy ani nepočítala. Teď přišel čas, kdy potřebuje uvolnit místo v továrně v Lipsku pro výrobu dalších elektrických aut, například modelu i4.

 

Čtěte také: Test BMW M135i xDrive: Úsvit modré éry

 

 

BMW i8 si svou světovou premiéru odbylo společně s BMW i3 na frankfurtském autosalonu IAA v roce 2013. Kombinace prostoru pro cestující vyrobeného z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a hliníkového podvozku byla stejně revoluční jako inteligentně řízená spolupráce spalovacího motoru a elektromotoru. Způsob uspořádání sedadel 2+2, aerodynamicky optimalizovaný design, promyšlená lehká konstrukce a inovativní koncepce pohonu byly zaměřeny na řešení neslučitelnosti mezi dynamikou a hospodárností, která platí při navrhování konvenčních vozů.

 

Čtěte také: Elektromobily mají parkovat zdarma. Ne, je to nesystémové. Radnice se neshodnou

 

Světová premiéra vozu BMW i8 Roadster následovala na podzim 2017. Se světovou premiérou BMW i8 Roadster se zvýšil také výkon plug-in hybridního pohonu BMW i8 Coupé. Od té doby měla vysokonapěťová baterie obou modelů kapacitu zvýšenou z 20 na 34 Ah (11,6 kWh). Optimalizovaná technologie bateriových článků současně umožnila zvýšit výkon elektromotoru o 9 kW/12 k na 105 kW/143 k. V kombinaci se spalovacím motorem se celkový výkon zvětšil na 275 kW/374 k. BMW i8 Coupé nyní zrychluje z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy, BMW i8 Roadster zvládá sprint jen o dvě desetiny pomaleji. Oba modely dosahují maximální rychlosti 250 km/h. Dojezd čistě na elektřinu činí v případě BMW i8 Coupé 55 kilometrů, BMW i8 Roadster ujede 53 kilometrů.
BMW i8 se těšilo během svého výrobního cyklu značné pozornosti také v České republice. Do konce února 2020 bylo na českém trhu od uvedení do prodeje registrováno celkem 87 nových modelů BMW i8 Coupé a BMW i8 Cabrio. Model otestovala i Česká policie, zapůjčené vozidlo ale s policistou a zástupcem šéfa hradního protokolu Vladimírem Krulišem havarovalo.