K nejdůležitějším parametrům elektromobilů patří dojezd a rychlost nabíjení. Renault se proto podílí na vývoji technologie dynamického bezdrátového nabíjení elektrických vozidel.

 

Po prodloužení dojezdu elektromobilů a po zvýšení rychlosti jejich dobíjení může být dalším krokem v oblasti rozvoje elektrické dopravy zavedení dynamické bezdrátové technologie nabíjení elektrických vozidel (DEVC). První takové zkoušky s modely Renaultu již proběhly. Na dvou Renaultech Kangoo Z.E. bylo na speciální dráze ve francouzském Satory vyzkoušeno nabíjení při jízdě rychlostí 100 km/h. Jednalo se o součást projektu FABRIC, v rámci kterého firmy Qualcomm Technologies a Vedecom zabudovaly do experimentální dráhy hlavní část systému DEVC, a současně Renault nainstaloval druhou část systému do dvou sériových automobilů Renault Kangoo Z.E. Zkušenosti z testu prokázaly, že nabíjení během jízdy je možné dokonce i v případě, že se vozidlo pohybuje rychlostí až 110 km/h.

Čtěte také: Peugeot doporučuje firmám: Držte se plánu obnovy, jinak přijde další krize

 

 

Skupina Renault se ve spolupráci s 32 evropskými partnery podílí na projektu INCIT-EV, který si klade za cíl vyvinout inovativní řešení v oblasti nabíjení elektromobilů. Ve druhé fázi projektu, která bude zahájena ve druhém pololetí roku 2022, mají být mimo jiné představeny systémy dynamického indukčního nabíjení v městské oblasti v Paříži ve Francii, a také v příměstských i odlehlých oblastech ve francouzském Versailles.

 

Čtěte také: Volkswagen očekává za březen ztrojnásobení prodejů v Číně

 

 

Na švédském ostrově Gotland má být díky izraelskému startupu ElectReon do roku 2022 vybudována trasa o délce přibližně 1,6 km, která bude umožňovat bezdrátové nabíjení vozidel během jízdy. Bude zajišťovat elektřinu pro elektrické autobusy a nákladní automobily, jezdící mezi letištěm a centrem Visby, hlavního města ostrova. Místní úřady si od tohoto opatření slibují snížení emisí oxidu uhličitého.
Nicméně rozsáhlá implementace takovéhoto druhu řešení je stále spojena s výzvami různého typu – například bude vyžadovat spolupráci mezi mnoha stranami v oblasti infrastruktury, stanovení odpovídajícího rozměru nabíjecích zařízení, způsobu jejich financování nebo přizpůsobení technologií různorodým potřebám vozidel, pohybujících se po silnicích.

Zdroj: Renault