Dacia rozšířila svou řadu motorů o nejnovější benzinový motor TCe 100 u vozu Duster. Je připraven na tovární přestavbu na LPG, která má vyšší točivý moment.

 

Motor nové generace nahrazuje motor SCe 115. Duster s ním vykazuje o 18 % nižší emise CO2 a úsporu paliva oproti svému předchůdci. Duster je stále k dispozici s dieselovým motorem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a s benzinovým motorem TCe 130 a TCe 150.

Čtěte také: Renault testuje dynamické nabíjení elektromobilů

 

 

Benzinový turbomotor TCe 100 s nepřímým vstřikováním (3válcový) s rozvodovým řetězem je lehčí a kompaktnější. Obsahuje veškeré nejnovější technologie: turbokompresor řízený elektrickým aktuátorem, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů a specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. Nižší objem motoru jistě potěší s ohledem na nižší sazbu povinného ručení. Díky přeplňování nabídne vyšší točivý moment a lepší průběh výkonové křivky. Díky nepřímému vstřikování a absenci filtru pevných částic nabídne také ukázkovou spolehlivost.

Čtěte také: Česká firma dodá vozidla Nissan polské armádě

 

 

Díky turbodmychadlu dosahuje lepší energetické účinnosti a vyšší pružnosti. Motor TCe 100 má v nejvyužívanějším spektru otáček (1200 – 4000 ot/min) vždy lepší parametry než motor SCe 115. Jeho největší výhodou je plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum 160 Nm dostupné v širokém spektru otáček 2750 – 4000 ot /min. Další velkou výhodou nového motoru je fakt, že může být k dispozici i ve verzi na LPG. Pohon na LPG je montován přímo ve výrobě a nejedná se tedy o dodatečnou přestavbu vozu. Při vývoji se již počítalo s nabídkou tohoto alternativního pohonu a motor je tak na to náležitě připraven. To zaručuje i fakt, že na verze LPG je poskytována standardní záruka výrobce 3 roky nebo 100 000 km, podle toho, co nastane dříve. Verze LPG navíc dostali ještě o 10 Nm vyšší točivý moment.