Doprava se po uvolnění opatření vrací do normálu

registrace aut

Zatímco prodeje automobilek stále strmě padají, doprava houstne a vrací se na čísla známá z doby před karanténou. Ukázala to data z mobilní sítě, která zpracovává operátor O2.

Ať už se pohybujete v Praze nebo na hlavních silničních tazích v republice, určitě jste to zaznamenali sami. Dopravní provoz na dálnicích i hlavních tazích v Praze se po poslední vlně uvolňování epidemiologických opatření rychle vrací k úrovní před vyhlášením karantény. A potvrzuje to i analýza anonymizovaných dat z mobilní sítě, kterou v rámci nástroje O2 Geodata zveřejnil operátor O2.
„V analýze jsme porovnávali dopravní situaci před zavedením opatření a v době karantény na dálnicích D1 a D35 a v pražských ulicích 5. května nebo v Bubenečském tunelu. Data ukázala, že provoz klesl v druhé polovině března v pracovní dny zhruba na polovinu, o víkendu byl ještě nižší. Nyní data ukazují, že se doprava na dálnicích i městských tepnách pomalu vrací ke stavu před vyhlášením karantény,“ popisuje Ferdinand Kraus z O2 Media, které podobné analýzy pravidelně zpracovává.

mýty o palivech, tankování, Shell
Čtete také

Náklady na dopravu v Česku překročily evropský průměr

Náklady domácností na dopravu v EU meziročně nejvíce vzrostly v České republice. Naopak, náklady na autopojištění jsou u nás dvakrát nižší než evropský průměr a čeští řidiči nejméně využívají asistenční služby.

Propad hustoty dopravy po zavedení prvních plošných opatření souvisejících s onemocněním COVID-19 je patrný z poskytnutých grafů porovnávajících provoz v druhé půlce března a na konci dubna vzhledem k provozu před karanténou.