Čistky ve VW pokračují – skončil šéf přes software Christian Senger

Christian Senger, muž, elektromobil

Podle informací německých médií v neděli skončil ve funkci dosavadní šéf přes vývoj softwaru ve Volkswagenu Christian Senger. Některé koncernové vozy mají se software problém, který údajně zdržel uvedení na trh jak nejnovější generace Golfu, tak elektromobilu ID.3.

Informaci o tom, že v neděli 12.července skončil softwarový šéf koncernu Christian Senger, přinesl německý list Handelsblatt. Volkswagen to odmítl listu oficiálně komentovat. Podle Handelsblatttu byly důvodem odchodu Sengera, bývalého manažera BMW, softwarové problémy s uvedením plně elektrického modelu ID.3 a osmé generace Golfu. Právě klíčový model značky, Golf, měl problémy s automatickým tísňovým voláním eCall a částečně také s bezdrátovou aktualizací. Potíže pozastavily i distribuci technicky spřízněné Škody Octavia. Model ID.3 se sice veřejně představil už loni, oficiální prodej má ale odstartovat teprve letos 20. července.

Alfa Romeo Junior
Čtete také

Alfa Romeo Junior: Nejsportovnější kompaktní crossover startuje na 649 000 Kč

Alfa Romeo Junior je typická Alfa posledních let. I přes určitá omezení a nedokonalosti dané technickým základem koncernu Stellantis vzniklo auto, které s příbuznými vozy na první pohled spojuje jen pár tlačítek.

Senger patřil do skupiny manažerů, které přivedl do firmy Herbet Diess. Protože pracoval na elektromobilu BMW i3, bylo jeho hlavním úkolem podílet se na vývoji nové koncernové platformy MEB pro elektromobily. Software je klíčovým prvkem tohoto typu vozů, na které se koncern upnul po skandálu Dieselgate.

V poslední době je to už čtvrtý náhlý odchod významného člena vedení koncernu VW nebo některé z jeho značek. Skončil Andreas Renschler, šéf divize nákladních vozů, Stefan Sommer, člen představenstva VW zodpovědný za komponenty a veřejné zakázky. Rovněž nečekaně skončil ve funkci předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier, aniž bylo oznámeno, kam odchází nebo kdo ho nahradí.

Christian Senger, Head of Product Line e-Mobility.

Martin Šidlák, Idnes.cz