Nové Sandero a Logan: Modernizované lidovky podrobněji

Dacia, Loga, Sandero, auta

Dacia představila modernizaci svých modelů Logan a Sandero. Na podvozku Renaultu Clio nabídne nové Sandero a Logan třeba novou automatickou předovku nebo pohon na LPG.

Dacia Sandero se od roku 2017 stala bestsellerem jako nejprodávanější soukromý vůz v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem čili 32 % prodejů značky od roku 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.
S novými modely Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti, nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG, novou automatickou převodovku CVT a zcela novou manuální 6stupňovou převodovku.

auto, silueta, Mitsubishi Colt
Čtete také

Mitsubishi Colt se vrací do Evropy. Už příští rok

Společnost Mitsubishi Motors Europe oznámila, že se po bezmála 10 letech vrací do evropské třídy malých vozů (segment B) s pětidveřovým…

S výraznějšími blatníky vyzařuje nové Sandero robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem kol a vystouplými podběhy kol se Sandero zdá nižší a podsaditější. Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Díky tomuto osvětlení vyzařuje Nové Sandero silnou osobnost. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu. Velká světlá výška (133 mm) zaručuje velkou volnost použití. Sandero Stepway pak má světlou výšku dokonce 174 mm.

Design nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u nového Sandera. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s držákem nápojů lze dle libosti rozložit. Zavazadlový prostor nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 litrů – větší o 18 litrů.

Nová modulární platforma CMF, použitá u nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu, poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Snižuje znečišťující emise navzdory přísnějším požadavkům na nárazové zkoušky. Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou vybaveny novou přední nápravou, jejíž ramena (obdélníková ramena) mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení směru. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátoru a zvětšený rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.

Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.
• SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5stupňovou manuální převodovkou.
• TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
• TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.

Zdroj: Dacia