Dacia představila modernizaci svých modelů Logan a Sandero. Na podvozku Renaultu Clio nabídne nové Sandero a Logan třeba novou automatickou předovku nebo pohon na LPG.

Dacia Sandero se od roku 2017 stala bestsellerem jako nejprodávanější soukromý vůz v Evropě. Je také nejprodávanějším modelem Dacie s více než 2,1 miliony vozů celkem čili 32 % prodejů značky od roku 2004. Sandero Stepway, městský crossover, představuje 65 % těchto vozů, tedy více než 1,3 miliony vozů.
S novými modely Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti, nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG, novou automatickou převodovku CVT a zcela novou manuální 6stupňovou převodovku.

auta, fiat, bmw
ČTĚTE TAKÉ:  Test Fiat 500 a BMW 5: Dva hybridy, stejná spotřeba

S výraznějšími blatníky vyzařuje nové Sandero robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem kol a vystouplými podběhy kol se Sandero zdá nižší a podsaditější. Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Díky tomuto osvětlení vyzařuje Nové Sandero silnou osobnost. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu. Velká světlá výška (133 mm) zaručuje velkou volnost použití. Sandero Stepway pak má světlou výšku dokonce 174 mm.

Design nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u nového Sandera. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s držákem nápojů lze dle libosti rozložit. Zavazadlový prostor nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 litrů – větší o 18 litrů.

Nová modulární platforma CMF, použitá u nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu, poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Snižuje znečišťující emise navzdory přísnějším požadavkům na nárazové zkoušky. Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou vybaveny novou přední nápravou, jejíž ramena (obdélníková ramena) mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení směru. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátoru a zvětšený rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.

Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.
• SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5stupňovou manuální převodovkou.
• TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
• TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.

Zdroj: Dacia