V dřívějších plánech automobilky figurovala nová Škoda Fabia až na rok 2020, úspory v rámci koncernu budou ale znamenat její dřívější nástup. Stane se tak už v roce 2021.

Stávající třetí generace Fabie je už jako jediná z koncernových sourozenců postavena na starší podvozkové platformě PQ. Sice může mít i některé prvky jako třeba tříválcové motory montované i do novější platformy MQB, ale Volkswagenu se v rámci koncernu vyplatí používat kvůli úspoře nákladů pro srovnatelné vozy jen jednu platformu.

auto, mechanik, oprava
ČTĚTE TAKÉ:  Ojetý rodinný vůz za 50 000 Kč? Oprava bude stát jednou tolik

Nová Škoda Fabia se tedy představí příští rok na platformě MQB A0, na které už jezdí třeba Volkswagen Polo nebo Seat Ibiza. Jistá je jedna věc – bude mít pouze benzinové motory. To potvrdil i současný šéf automobilky Thomas Schäfer, když pro firemního Škodováckého odboráře v říjnu uvedl: “Nástupce modelu Fabia je, stejně jako aktuální model, plánován pouze se zážehovými motory, což také odpovídá poptávce ze strany zákazníků. Elektrifikaci právě prověřujeme.” Pravděpodobně nebude mít ani mild-hybridní motory, naopak jí možná zůstanou agregáty MPI, aby si udržela nízkou cenu na trzích jako je Rusko.

Designově půjde zřejmě o proměnu ve stylu modelů Kamiq a Octavia, největší revoluce se ale dá očekávat v interiéru. Očekávat se dá digitální přístrojový štít a centrální dotykový displej o velikosti 8 palců, podobně jako má Seat Ibiza. Velký otazník stále visí nad verzí kombi. Původně se s ní zřejmě nepočítalo, a nahradit ji měl SUV model Kamiq, poslední dobou se ale objevují zprávy, že by toto rozhodnutí mohlo být přehodnoceno.

Martin Šidlák