Skupina Renault představila plán na příštích pět let po názvem Renaulution. Značka Renault během této doby uvede 14 nových modelů, z toho polovina bude elektrická. Zároveň ale oznámila i další plány pro značku Dacia, které se v jedné obchodní jednotce spojí s ruskou značkou Lada. Budoucnost ukázala v podobě studie Bigster Concept.

Vytvořením obchodní jednotky Dacia-Lada bude moci Dacia zvýšit svou efektivitu a konkurenceschopnost a bude schopna oslovit další trhy a výrobky, a to zejména v segmentu C, slibuje si Renault od tohoho kroku. Nová auta ale nemají být pouze levná, ale i atraktivní. Dokázat to má představená studie Bigster Concept.

„Dacia bude stále Dacií a bude i nadále nabízet spolehlivé modely, které dávají zákazníkům smysl a umožňují chytrý nákup s nejlepším poměrem cena-kvalita. Vytvořením obchodní jednotky Dacia-Lada maximalizujeme využití modulární platformy CMF-B, posílíme naši efektivitu a dále zvýšíme kvalitu, konkurenceschopnost a přitažlivost našich výrobků,“ řekl Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia a Lada během prezentace plánu Renaulution.

ČTĚTE TAKÉ:  Dacia odhalila nové Sandero a Logan

Dacia, která je známá svým jednoduchým prodejním modelem, se usadila ve 44 zemích, prodala více než 7 milionů vozidel, mezi nimiž byla řada nejprodávanějších vozů. Mezi soukromými zákazníky v Evropě je Sandero stále nejprodávanějším vozidlem ze všech segmentů dohromady a Duster je jedničkou mezi SUV.

Používání konkurenceschopné a velmi flexibilní platformy Aliance CMF-B Dacií i Ladou umožní přejít ze 4 platforem na jednu a z 18 karoserií na 11. Vozidla založená na této platformě, která bude možné vybavit motory na alternativní nebo hybridní pohon zaručujícími soulad s vývojem předpisů. Modelová paleta značky Dacia se letos rozšiřuje uvedením nového Sandera a nového Loganu na trh. V plánu je také nejdostupnější elektromobil na trhu, Dacia Spring. Do roku 2025 se pak objeví ještě 3 nové modely.