Čtyřdveřové výhradně elektrické kupé Audi e-tron GT ukazuje představu o budoucnosti mobility značky se čtyřmi kruhy. Levné určitě nebude.

Výhradně elektricky poháněné gran turismo bude uvedeno na trh v únoru 2021 hned ve dvou verzích: e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Design exteriéru je mimořádně aerodynamický, což dokládá součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24. Také interiér odpovídá klasickým vozům kategorie gran turismo. Sedadla řidiče a spolujezdce ve sportovně nízké poloze odděluje široká středová konzola. Zadní sedadla mají nabídnout dostatek prostoru i dospělým osobám.

Honda e, auto, žluté, elektromobil
ČTĚTE TAKÉ:  Test Honda e: Elektro v retrostylu aneb Jekyll a Hyde

V závislosti na verzi poskytují jeho elektromotory nejvyšší výkon 350 kW (476 k), resp. 440 kW (598 k). To je předpokladem pro dynamické sprinty (zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, resp. 3,3 sekundy pro verzi RS) – stejně důležitý je však dojezd až 487 kilometrů (dle WLTP), který umožňuje sada akumulátorů s využitelnou kapacitou 85 kWh. Elektrická soustava pracující s napětím 800 V je připravena na rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 270 kW.

Také podvozek je podřízen požadavku na vyváženost mezi dynamikou a komfortem. K tomu přispívají vyspělé technologie, mezi něž patří Audi drive select, řízení všech kol, adaptivní tlumiče, vzduchové pružiny se třemi komorami, elektrický pohon všech kol a uzávěrka zadního diferenciálu. Kola mohou mít průměr ráfku až 21 palců. Brzdové kotouče se dodávají s průměrem až 420 milimetrů – a na přání jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Cena zatím nebyla zveřejněna, ale stávající e-tron vyjde nejména na 1 884 900 Kč. Audi e-tron GT by se měl stát konkurentem pro Teslu Model S, ale rozhodně to nebude mít lehké. Tesla totiž slibuje dojezd přes 600 kilometrů na jedno nabití, zrychlení za 2,1 sekundy, to vše s cenou od 2,5 milionu Kč.

Martin Šidlák