Renault plánuje sám renovovat mladé ojetiny

renault, továrna

Kde mají automobilky hledat výdělky v době klesajících prodejů aut? Příležitost je v ojetých vozech. Renault plánuje renovovat mladé ojetiny a prodávat je se ziskem.

Skupina Renault v rámci nedávno zveřejněné strategie Renaulution konstatovala, že během pěti let poklesne v rámci aliance Renault-Nissan roční prodej vozů z dnešních 3,75 milionu na zhruba 3,1 milionu. Jednu ze svých továren chce proto změnit na tzv. Re-Factory, která kromě toho, že má mít emisně neutrální provoz, má být také zaměřena na renovaci vozů. Zatím nebylo přesně zveřejněno, jak má tento systém fungovat, ale každý rok by zde měl být renovováno zhruba 75 – 100 tisíc ojetých vozů Renault, které se vrátily z operativního leasingu. Renault tak chce zvýšit zůstatkovou hodnotu svých vozů, kterou právě leasing z velké části určuje.

Drivalia, logo, leasing
Čtete také

Z LeasePlanu je Drivalia

Společnost Drivalia, náležící do skupiny Crédit Agricole Auto Bank, oficiálně dokončila akvizici společnosti LeasePlan Česká republika. Firma začala od srpna…

Re-Factory se bude budovat mezi lety 2021 až 2024 a má mít čtyři střediska. Ojetých vozidel se týká středisko zvané RE-TROFIT. Podle informací, které jsme získali z českého zastoupení značky Renault, se má být v závodě ve Fins instalována tzv. jednotka Factory VO (VO = francouzská zkratka pro ojetinu) na ploše více jak 8500 m2 a s kapacitou „omladění“ více jak 45 000 vozů ročně od září 2021. Jejím cílem bude prodloužit životnost modelů, tzn. výměnu některých opotřebených dílů. Informace, které jsme k tomu získali, hovoří o tom, že „subjekt prodejní síti poskytne službu na klíč: optimalizovaná přeprava vozů, dodávka náhradních dílů, renovace, uskladnění, pořízení fotografií a videí, které budou dostupné online.“

Kromě toho se dokonce se uvažuje i o přestavbách aut se spalovacím motorem na vozy s  „menší spotřebou uhlíku“. Renault počítá s tím, že bude přibývat například bezemisních zón v centrech velkých měst, kam nebudou mít auta se spalovacími motory přístup. Přestavovat by se tak měla hlavně užitková vozidla. Dále se počítá i s opravami baterií do elektromobilů, případně jejich úprava na zařízení pro stacionární ukládání energie. V první fázi ale půjde nejspíš o opravy mladých ojetin, které se vrátí z operativních leasingů nebo služebních vozů.

Martin Šidlák, psáno pro IDNES.CZ