Flotila 5 na 5 – SUV jdou do boje

Vybrali jsme pětici soupeřících SUV a nechali je v týdenním testu otestovat opravdové profíky. Které je podle nich to nej?


SEZNAM KAPITOL


HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ

Tomáš Nedbal
Vedoucí střediska osobní dopravy, Metrostav

Ford Kuga

Třetí generace Fordu Kuga zaujme robustními tvary působící z hlediska designu velmi dobře, až bych řekl sportovně. Ve voze je cítit výrazně zvětšený prostor, než bylo zvykem. Také je znát snaha vybavit interiér dražšími materiály. V aktuálním voze byly velmi pohodlné sedačky, které bylo možné pohodlně seřídit pro potřeby rozdílných výšek řidičů. Příjemný je posun zadních sedaček, kde je při absenci pasažérů možné výrazně zvětšit zavazadlový prostor.

Příjemné bylo i přejíždění retardérů a jiných nerovností, kterých máme kolem Prahy více než dost. Přesto, že auto působí na nerovnostech měkce, má při rychlejší jízdě dobrou stabilitu a netrpí nešvarem některých SUV, udržet se při poryvu větru v pruhu.

Osobně mi vyhovovalo mechanické ovládání nastavení teploty interiéru. Jako malou výhradu musím říci, že přes dobré odhlučnění vozu není slyšet zvuk přerušovače blikání. Což je vlastně možná dobře, ale já jsem jako řidič raději za slyšitelnou odezvu

Škoda Karoq

Tento nástupce modelu Yeti je opravdu povedená kombinace SUV a crossoveru. Zavedený model kopíruje daný, povedený, design koncernových vozidel, ale přesto si uchovává svojí svébytnost a to především přední částí vozu. Dotykový displej má rychlou odezvu a je dobře viditelný i při běžném slunečním dni. Ovládání je u modelu, který již jezdí několikátým rokem, dobře rozmístěné a v dosahu řidiče je vše potřebné. Ve voze je dostatek odkládacích prostorů, tolik potřebných pro služební užívání vozu.

Motor je tichý s plynulým záběrem a vozidlo je celkově výborně odhlučněné. Stabilita vozu a tlumiče také výborné, i při rychlejší jízdě drží kola jako přilepená k silnici. Jako detail musím říci, že systém Start stop funguje velmi dobře, no rozdíl od některých vozidel, kde se systém vypíná kdy nemá a naopak. Jako výhradu bych viděl slabší dynamiku konkrétního motoru.

Peugeot 3008

Rodinný crossover vyznačující se, jak u Francouzských vozů bývá, avantgardním vzhledem. Vozidlo si na silnici s jiným nespletete. Dynamická příď vozu je příjemně zjemněná „chromovými“ doplňky. Oproti staršímu bratříčkovi veliký krok vpřed. Střecha a páté dveře jsou v poměrně ostrém úhlu, ale designově velmi povedené. Díky tomu je na zadních sedadlech dost místa i pro vyšší postavy, což není v poslední době ani u SUV běžné. Ve vztahu k prostornému vnitřnímu prostoru je i zavazadlový prostor dostačující. Hlavní světlomety vybavené funkcí automatických světel fungují přesně a citlivě. Na auto kategorie SUV velmi dobrá stabilita.

Interier opět novátorsky řešený. Zajímavé jsou například textilní materiály na přístrojové desce, ovládací prvky připomínajících sportovní modely, nebo decentní ambientní osvětlení. Přesto musím zmínit i několik nedostatků- zejména malý volant, který speciálně na kruhových objezdech díky zploštělému tvaru nedrží v rukách. Masivní B sloupek neumožňuje spolehlivý výhled při odbočování, delší reakční doba displeje a složitější dostupnost základního nastavení, např. stupňů klimatizace. Zapůjčená verze GT ale velmi dobře táhne především při vyšších otáčkách a zvuk je skutečně uchu lahodící.

Kia Sportage

Již čtvrtá generace vozu se zdá dobře vyvážená kombinace zajímavého, lehce sportovního designu, užitných vlastností jako je vnitřní prostor pro pasažéry a zavazadlový prostor a svižné pohonné jednotky. Zajímavá je také sedmiletá záruka omezená nájezdem 150 000km. Auto je vhodné jako rodinný vůz i do lehčího terénu. Oproti minulým verzím je na první pohled znatelný designový pokrok. Technologie všemožných asistentů fungují rychle a plynule, stejně jako jejich ovládání, tedy hlavní dotykový displej. Sedadla mají dobré vedení, možná by mohla být pro delší jízdu ve spodní části lehce měkčí. Na rozdíl od propracovaného designu vozu mě překvapil až strohé a základní plasty v interiéru.

Vozidlo sedí na vozovce jako přibité a v kombinaci s tichým provozem a nízkou spotřebou je jízda velmi příjemná. Vlastně jako jediné bych vozu více vytknul silnou „rekuperaci“. Přibržďování vozu po povolení plynového pedálu je rovno mírnému brždění a o plachtění si je možno jenom zdát.

Renault Arkana

SUV kupé, pravděpodobně záměrně se podobající BMW X6, je ve svém segmentu skutečně povedený designový kousek. Nicméně díky zkosené zadní části vozu je, jako u podobných kupé, horší výhled zpětným zrcátkem. Motor živý, pružný rozjezd i reakce při průjezdu zatáčky. Brzdy velmi příjemné. Pokud je třeba umí se zakousnout, ale jinak při běžném provozu plynulé. S vozem jsem jezdil především na okresních silnicích a tam mě překvapila nízká spotřeba pod 5 litrů. Motor je velmi dobře odhlučněný, nebo je tak tichý. Zavazadlový prostor překvapivě prostorný.

V interiéru se výrobce nevyvaroval levnějších plastů a pro mě příliš mnoha barev, ale je to věcí názoru. Co musím Renaultu vytknout je funkce tempomatu. Především při jízdě po rovině dochází k neustálému mírnému cukání, jak systém koriguje nastavenou rychlost buď brzděním, nebo zátahem.

-> POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU – HODNOCENÍ ODBORNÍKŮ

<- ZPĚT NA CELKOVÉ HODNOCENÍ